Peugeot 208

Peugeot 208 - jaki silnik najlepszy?

Peugeot 208 to dość tanie i niewymagające w utrzymaniu auto, które sprawdza się dobrze w warunkach miejskich. Opinie o tym modelu są pochlebne – jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny w przypadku aut używanych, to Peugeot 208 jest obecnie jedną z lepszych opcji dostępnych na rynku. Auto nie jest drogie, ma stosunkowo nowoczesną technikę i mimo upływu lat wciąż wygląda świeżo.

W wersji pięciodrzwiowej może być napędzany jednym z dwóch wersji silników benzynowych, przy czym oba mają 3 cylindry. Są też modele z silnikami wysokoprężnymi. Warto wiedzieć podczas zakupu peugeot 208 jaki silnik wybrać, ponieważ niektóre z nich mogą przysporzyć nam problemów.

 

Peugeot 208 - jaki silnik warto wybrać?

Jeśli porównamy wersje silnika w Peugeot 208 to można zauważyć, że producent kładł nacisk głównie na sprzedaż silnika 1.2 PureTech o mocy 82 KM z manualną skrzynią biegów. Właśnie w takiej wersji dostępne są wszystkie poziomy wyposażenia – Active, Style i Allure. Jeśli, zatem chcemy posiadać dobrej jakości, dynamiczny silnik o mocy do 110 KM to trzeba wybrać wersję bogatszą. W tej kwestii słabszy silnik Diesla – 1.6 HDi/75 KM może zostać nabyty tylko z wersją Active. Dla osób, którym zależy jednak na nieco większej mocy polecana jest wersja 1.6 HDi/100 KM, dostępna zarówno z podstawowym wyposażeniem, jak i w bogatszej wersji.

O ile nie oczekujemy od samochodu zbyt wiele na trasie to wersja podstawowa wystarczy. Jednak można odczuć dyskomfort w trakcie jazdy z większym obciążeniem i wówczas kiedy licznik prędkości pokaże wyższe wartości. 

Silnik, który sprawnie napędza Peugeota 208, niezależnie od wybranej trasy, to co najmniej 1.2 PureTech o mocy 110 KM. Trzeba jednak liczyć się z większą kwotą na zakup wersji tego typu samochodu, ale wiele osób uważa taki wydatek za dobrą inwestycję. Wśród droższych modeli poleca się np. Peugeota 208 o mocy 110KM - PureTech w najbogatszej odmianie. Zaletą jest tu dość niskie zużycie paliwa, jednak jeśli chodzi o cenę to warto wskazać, że kupno silnika 100-konnego nie jest na ogół opłacalne, a wyjątkiem może być sytuacja gdy w ciągu roku pokonujemy samochodem długie dystanse. 

 

Zobacz także: Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Peugeot 208
 

 

Peugeot 208 – popularne awarie

Peugeot 208 z reguły jest stosunkowo tanim samochodem zarówno w codziennym użytkowaniu jak i w naprawie. Co najważniejsze – jednostki napędowe, które są dostępne w modelu 208 nie są awaryjne, zdarzają się jedynie drobne, łatwe w naprawie usterki. Tu zatem możemy być spokojni i nie martwić się większym przebiegiem, kosztowne awarie silników nie są wpisane w ten model.

Jeśli chodzi o popularne usterki to niestety, ale mamy ich kilka. Przede wszystkim amortyzatory nie należą do zbyt trwałych – już nawet w nowszych modelach przy pokonywaniu nierówności szybko słychać hałas. Pierwsze stuki z zawieszenia w niektórych egzemplarzach można usłyszeć już nawet po pierwszych 100 tys. km. Szybko zużywają się również tarcze hamulcowe, więc przy pierwszej wymianie lepiej postawić na trwalsze zamienniki. Do najpoważniejszych usterek można zaliczyć luzy w przekładni kierowniczej – tu regeneracja całego mechanizmu może kosztować nawet przeszło tysiąc złotych. Jednak to najdroższy problem w Peugeocie 208, model ma całkiem prostą konstrukcję, a to zdecydowanie przekłada się na niższe koszty napraw.

 

Peugeot 208 - wyposażenie

Osoby, które rozważają zakup Peugeot 208 w wersji 5d mogą wybrać  trzy poziomy wyposażenia: podstawowy, średni i najbardziej rozbudowany, które określane są jako: Active, Style i Allure. Warto, jednak wiedzieć, że są one dostępne jedynie z benzynowymi silnikami o mocy 82 KM. W praktyce różnice w wyposażeniu w każdej wersji nie są aż tak mocno widoczne, podobnie jak koszt zakupy. Wiele zależy, zatem od osobistych preferencji i tego, czego oczekujemy od samochodu. Jednak wybór droższych wersji wyposażeniowych daje możliwość dołączenia dodatkowych opcji, które nie są możliwe w samochodach znacznie tańszych. Co więcej, klienci wskazują, że osoby, które nie posiadają odpowiednich środków na zakup silnika 1.2 PureTech o mocy 110 KM, mogą wybrać inną, polecaną wersję - 1.2 PureTech o mocy 82 KM - z wyposażeniem wedle osobistych preferencji.