Renault Espace pierwszy duży VAN
Renault Espace jest produkowany nieprzerwanie przez francuskiego producenta branży motoryzacyjnej od 1984 roku. Jest to pierwszy samochód osobowy w Europie z zabudową vana, całkowicie innowacyjny i nieco rewolucyjny. Siła napędowa pojazdu jest skoncentrowana na przedniej osi lub na wszystkich czterech kołach. Zbiornik paliwa może pomieścić 58-83 litry. We wszystkich generacjach Renault Espace zainstalowane są dwa rodzaje skrzyń biegów – automatyczna i ręczna.
Zużycie paliwa Renault Espace wynosi od 4,4 do 12,2 litra benzyny lub oleju silnikowego na 100 kilometrów. Na przykład przy użyciu 200-konnego silnika benzynowego 1,7 w cyklu mieszanym zużywa się 6,2 litra (5,3 litra w trasie), a 160-konny silnik wysokoprężny 1,6 — w cyklu mieszanym zużywa się 4,7 litra oleju (5,1 litra) podczas jazdy w mieście. Sześciocylindrowe silniki Espace zapewniają moc od 65 do 180 kilowatów (88-245 KM) i pojemność skokową 1,6-3,5 litra. Moment obrotowy w tym modelu wynosi 162-400 Nm. Prędkość maksymalna może osiągnąć 163-225 kilometrów na godzinę, a przyspieszenie wynosi od 8,6-15 sekund do 100 km.
Espace I zadebiutował w 1984 roku. Wersja druga pojawiła się w marcu 1991 roku. Na rynek wprowadzono benzynowy silnik V6 drugiej generacji o pojemności skokowej 2,85 litra i mocy 153 KM, który jest flagową wersją minivana. W 1995 roku, w 10. rocznicę masowej produkcji modelu wypuszczono wersję F1 Espace. Samochód wykorzystuje 700-konny 3,5-litrowy silnik benzynowy V10 40. Espace III zadebiutował w 1996 roku. W 1997 roku wprowadzono do produkcji siedmiomiejscową wersję o nazwie Grand, a w 1998 roku samochód przeszedł niewielką modernizację. W 2000 roku samochód przeszedł lifting. Wersja Espace IV zadebiutowała w 2002 roku.
W 2020 roku samochód przeszedł lifting. Wprowadzono między innymi nowy grill, zderzaki, reflektory oraz nowe kolory lakierów i wzory felg. Wewnątrz samochodu przeprojektowano konsolę z zamykanym uchwytem na kubek, dwa gniazda USB, wejście AUX, bezprzewodową ładowarkę i miejsce na telefon komórkowy. Ponadto dodano adaptacyjne diody LED z matrycą adaptacyjną, ulepszone dźwiękoszczelne okna, wirtualny kokpit z ekranem 10,2 cala oraz system multimedialny Easy Link.