Porsche Macan - luksusowy crossover
Porsche Macan to luksusowy crossover produkowany przez niemiecką markę Porsche, której właścicielem jest obecnie Volkswagen. Jego produkcja rozpoczęła się w 2014 roku i trwa do dziś. Jest nieco mniejszy niż drugi SUV z tej serii, Porsche Cayenne. Jego nazwa oznacza „tygrys”, czyli dokładnie to, co ma. Tutaj nacisk kładziony jest na wyniki sportowe, a nie na wielozadaniowość. Rok 2000 zapoczątkował pandemię SUV-ów. Urodzili się ponad dziesięć lat temu dzięki Jeepowi Cherokee (XJ), a później Suzuki Vitra. Ale teraz w niektórych częściach świata (takich jak Stany Zjednoczone) ich sprzedaż przewyższa nawet sprzedaż zwykłych samochodów osobowych. Wszyscy producenci wzięli udział w konkursie, aby dowiedzieć się, który z nich zaprojektuje najlepszy duży pojazd użytkowy. Ta ostatnia marka planuje zaprojektować mocniejszego Touarega.
Po początkowych mieszanych recenzjach popularność pierwszego SUV-a Porsche zaczęła rosnąć. Zapewnia mocny silnik – nawet blisko 5-litrowy V8, a także dużo przestrzeni we wnętrzu i komfortowe warunki jazdy na gorszej nawierzchni. Słowo „macan” oznacza tygrysa w języku mieszkańców wyspy Jawa w Polinezji. Porsche Macan jest również uważany za drapieżnego, a jego osiągi są tego dowodem. Po debiucie natychmiast wprowadzono trzy różne wersje pojazdu i trzy różne moce. Jednostka pod maską została uruchomiona: Macan S wyposażony w 3-litrowy silnik V6 twin turbo o mocy 335 KM (250 kW), Macan Turbo- Wyposażony w jednostkę o pojemności 3,6 litra i mocy 395 KM (294 kW), Macan S Diesel wyposażony w 3-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 254 KM (190 kW).
Niedługo potem niemiecka marka zdecydowała się również wypuścić na rynek Porsche Macan GTS, które jest tańsze niż Macan Turbo, ale mocniejsze niż dotychczas podstawowy model S. To Porsche Macan GTS jest wyposażone w 3-litrowy silnik V6 i ma moc 355 moc (265 kW). Sama S-ka nie jest już najprostszą wersją pojazdu. Został on zastąpiony modelem zwanym w skrócie Porsche Macan. Nie ma już V6, ale rzędowy czterocylindrowy silnik o pojemności zaledwie 2 litrów (249 KM, 185 kilowatów). W ten sposób samochód ten dobrze się sprzedawał do 2017 roku, kiedy Macan otrzymał również opcjonalny Pakiet Performance. Dzięki niemu moc Porsche Macan Turbo wzrasta do 434 KM (324 kilowatów). Nowa generacja również zadebiutowała w 2019 roku. Podstawowy Macan jest tutaj nieco słabszy – zapewnia 242 KM (180 kW) dla 2-litrowego czterocylindrowego silnika.