fluence

Renault Fluence - następca sedana Megane

W 2009 roku na Salonie Samochodowym we Frankfurcie został zaprezentowany nowy model francuskiej marki Renault Fluence. Następca sedana Megane pojawił na polskim rynku na początku 2010 roku. Jego design jest bliski luksusowi i funkcjonalności, ponieważ znajduje się pomiędzy klasą C, a klasą średnią. Chętni do zakupu modelu Fluence mogą wybierać spośród czterech wersji silnikowych: 1,6 16V 110 KM, 2,0 140 KM (benzyna) oraz 1,5 dCi 90 KM i 1,5 dCi 110 KM (diesel). W 2011 roku Renault wprowadziło na rynek europejski Renault Fluence Z.E., elektryczną wersję prezentowanego samochodu. Jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 95 KM, który czerpie energię z akumulatora litowo-jonowego o wydajności 22 kW/h. Pojazd posiada system odzyskiwania energii hamowania, który może ładować akumulator podczas jazdy.

W 2012 roku samochód przeszedł facelifting. Samochód jest standardowo wyposażony w nowy pas przedni ze światłami do jazdy dziennej LED, nowy pas tylny i tylne światła w technologii LED jako dodatkową opcję płatną. Kolejną nowością jest wprowadzenie silnika wysokoprężnego 1.6 DCI. Projekt Fluence ma typowe cechy samochodu ekonomicznego: próżno szukać w nim niezwykłego wyglądu, sportowego czy mocnego silnika. Model wyprzedza konkurencję pod względem standardowego poziomu wyposażenia i wygodnego, regulowanego zawieszenia.

We wnętrzu auta dominują przyciski. Modele w bogatszej wersji wyposażeniowej mogą wykorzystywać całkowicie beżowe wnętrze, w tym wykładziny podłogowe. Jako samochód kompaktowy Fluence ma dość przestronną kabinę, połączoną z odpowiednią długością, aby zapewnić wystarczającą ilość miejsca na dwa rzędy siedzeń. Kusząca może być pojemność bagażnika, która wynosi blisko 500 litrów. Na desce rozdzielczej w wersji podstawowej wyposażenia dominuje czerń. Bogatsza wersja Privilege ma kolorowy ekran z nawigacją zamiast małego wyświetlacza. Pilot radiowy jest ciekawym gadżetem. Jest to standardowe wyposażenie wszystkich Renault Fluence.