SsangYong Tivoli - komfortowy crossover
SsangYong Tivoli to crossover produkowany od 2015 roku. Jest to pierwszy samochód wyprodukowany przez Mahindra & Mahindra po przejęciu koreańskiej marki. Jej nazwa pochodzi od miejscowości Tivoli, położonej około 30 kilometrów na wschód od Rzymu. Samochód powstał we współpracy Ssangyonga z jego właścicielem, indyjską firmą Mahindra, która w grudniu 2018 roku wypuściła na rynek swój własny podwójny model Mahindra XUV300. Podczas targów motoryzacyjnych w marcu 2015 roku w Genewie została zaprezentowana europejska wersja samochodu.
Pięciomiejscowy samochód ma długość 4195 mm. Wielkość Tivoli sprawia, że jego najbliższymi konkurentami są auta takie jak Suzuki Vitara i Nissan Juke. Lekko kanciaste nadwozie upodabnia Tivoli wizualnie do konkurenta marki Suzuki. Wygląd frontu Tivoli przywodzi na myśl Korando. Mocno zarysowane światła, liczne przetłoczenia i muskularne nadkola – to wszystko sprawia, że Ssangyong wygląda bardzo dynamicznie. Duży tył ma swoje zalety. Bagażnik pomieści 423 litry ładunku. Dodatkowo, dzięki szerokiej klapce, jest bardzo dobrze dostępny.
SsangYong dostarcza Tivoli z dwoma silnikami. Są to 1,6-litrowe silniki benzynowe i 1,6-litrowe silniki wysokoprężne. Silnik benzynowy wytwarza 128 KM i 140 Nm. Parametry te mogą być przekazywane na przednią oś lub na napęd 4x4. Dostępne są 6-biegowe wersje manualne i automatyczne. Silnik wysokoprężny ma niską moc 116 koni mechanicznych. Ma jednak wyższy moment obrotowy 300 Nm. Silniki wysokoprężne Tivoli mogą być również wyposażone w automatyczne skrzynie biegów.
Ssangyong oferuje ten model w czterech wersjach. Podstawowa wersja to Crystal Base. Tutaj klienci otrzymają przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, 16-calowe stalowe felgi, diodowe światła do jazdy dziennej, tempomat, zdalnie sterowany centralny zamek i manualną klimatyzację na pokładzie. Inne wersje to Crystal, Quartz i topowa Sapphire.
W maju 2019 roku po facelifting SsangYong Tivoli zmienił nieco wygląd przedniego pasa pojazdu, przednie reflektory są większe i bardziej symetryczne, poprawiono również kształt przednich i tylnych zderzaków, a także odnowiono układ LED w tylnych światłach. Dodatkowo zmieniono deskę rozdzielczą, którą zapożyczoną z większego modelu Korando. Jednostki napędowe zostały również zmienione.