Zasięg, Komfort i Technologia: Co Oferuje Hyundai Ioniq 5?
Hyundai Ioniq 5 to przestronny kompaktowy SUV z nowoczesnym wyglądem, bogactwem technologii i z optymalnie dopracowaną konstrukcją. Czy warto zacząć zbierać pieniądze na ten samochód? Co Oferuje Hyundai Ioniq 5? Przekonajmy się.
Podstawy, czyli ilość koni mechanicznych, zasięg, pojemność baterii i czas ładowanie Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 jest oferowany w wersjach o mocy silnika: 170 KM, 218 KM, oraz 306 KM z napędem na wszystkie koła. Koreański producent deklaruje, że zasięg SUV'a wynosi 481 kilometrów w cyklu WLTP. Jeśli chodzi o pojemność baterii, dostępne są dwie wersje: 58 kWh lub 73 kWh.
Auto można ładować maksymalnie mocą 350 kW - w przypadku standardowej wersji 58 kWh ładowanie od 10 do 80% zajmuje zaledwie 18 minut. Zaś ładując mocą 11 kW ładowanie zajmie 6 godzin. Ciekawostką jest fakt, że Ioniq 5 to pierwszy samochód Hyundaia wykorzystujący platformę dla elektryków E-GMP, a także pierwszy wyposażony w ultraszybkie ładowanie 350 kW (800V).
Tego elektrycznego kompaktowego SUV'a nie pomylisz ze spalinówką
Wyraźnie widać, że projekt Hyundaia ma na celu przyciągnięcie uwagi, a przede wszystkim, że Ioniq 5 nie powinien być mylony ze spalinówką. Wszystko w nim emanuje nowoczesnością: reflektory, przedni zderzak, linie stylistyczne, które podkreślają zadziorny przód karoserii. Co ciekawe, na zdjęciach wydaje się, że nie jest zbyt duży, ale ten kompaktowy SUV segmentu C nie jest wcale mały: mierzy 463 x 189 x 160 cm.
Z tyłu Ioniq 5 ma równie wyrazisty charakter, jak z przodu. Jego charakterystycznym elementem są tylne światła LED, wykonane tak, jakby były częścią układu pikseli, które rozciąga się na tylnej klapie. Jest to z pewnością inne podejście do projektowania oświetlenia, które spodoba się niektórym użytkownikom ze względu na swoją oryginalność, ale inni mogą uznać je za nieco ekstrawaganckie.
Co więcej, wybrano 20-calowe koła, czyli największe, jakie Hyundai kiedykolwiek zamontował w samochodzie elektrycznym.
Sprawdź ogłoszenia sprzedaży Hyundaia Ioniq 5 →
Jak prezentuje się Hyundai Ioniq 5 wewnątrz?
Wnętrze nie pozostawi nikogo obojętnym, i to w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Ioniq 5 jest wyraźny przykład tego, na co stawiają producenci samochodów w dzisiejszych czasach, a mianowicie na: awangardowe koncepcje, nowoczesne stylizacje, dużo przestrzeni, ponadprzeciętny komfort i mnóstwo, ale to mnóstwo technologii. Taki jest właśnie Hyundai Ioniq 5.
Przestrzeni na tylnych siedzeniach jest zaskakująco duża, siedzenia można przesuwać do 13 cm w przód i w tył. Dostępne są takie funkcje, jak podgrzewane fotele, oświetlenie ambientowe na drzwiach oraz konsola środkowa z gniazdami USB i gniazdami zasilani. A wszystko to tylko na tylnych siedzeniach!
Z przodu znajduje się rozsuwany dach, który w niektórych wersjach pokryty jest panelami słonecznymi i całkowicie płaska podłoga, co jest zasługą nowej platformy E-GMP. Opcje tapicerki obejmują szeroką gamę ekologicznych materiałów.
Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, Hyundai Ioniq 5 oferuje minimalną pojemność bagażnika wynoszącą 531 litrów, którą można zwiększyć do 1600 litrów, po całkowitym złożeniu tylnej kanapy. Ciekawostką jest fakt, że inżynierowie zdecydowali się na zastąpienie konwencjonalnego lusterka wstecznego, kamerami cyfrowymi.
Multimedia dają sobie bardzo dobrze radę, ale zapomnij o fizycznych przyciskach
Deska rozdzielcza Ioniq 5 jest zdominowana przez dwa 12,3-calowe ekrany. Ekran po lewej strony służy do kontrolowania zachowania systemów wspomagających kierowca, wyświetla informacje o prędkości, ostrzeżenia i tak dalej. Z kolei ekran po prawej służy do rozrywki, nawigacji, ustawiania klimatyzacji i tak dalej. Tak, nie ma klasycznego ekranu/ zegara nad kierownicą. Nie ma też fizycznych pokręteł, za którymi większość osób tęskni. Ekrany te generalnie bardzo dobrze radzą z nasłonecznieniem, wszystko jest dobrze widoczne. Generalnie ekran działa bez zarzutów, a oprogramowanie jest dziecinnie proste w obsłudze.
Ioniq 5 wyposażony jest także w wyświetlacz przezierny (HUD), dzięki czemu nie trzeba nawet odrywać wzroku od drogi, aby sprawdzić istotne informacje dotyczące jazdy, bo wyświetlanie są one na szybie. Generalnie dobrze spełnia swoją funkcję, ale mogą występować opóźnienia.
Jeśli chodzi o łączność, Hyundai oferuje aplikację Bluelink, która służy do sterowania samochodem. Ioniq 5 jest także kompatybilny z Android Auto oraz Apple CarPlay.
Systemy wspomagania kierowcy - Hyundai Ioniq 5 jest napakowany nowoczesną technologią
Model ten jest bogato wyposażony w kamery i czujniki, ponieważ odgrywają one kluczową rolę we wdrażanych technologiach wspomagających kierowcę, których jest naprawdę cała masa! Oto one:
- Aktywny asystent prowadzenia z asystentem zmiany pasa ruchu,
- Inteligentny tempomat,
- Asystent utrzymania pasa ruchu,
- Inteligentny asystent ograniczeń prędkości,
- Asystent świateł drogowych,
- Asystent unikania kolizji w martwym polu,
- Monitor martwego pola,
- Asystent monitorujący zmęczenie kierowcy,
- Asystent unikania kolizji z przodu, który wykrywa samochody, pieszych, czy rowerzystów (FCA).
- Inteligentny zdalny asystent parkowania (Park Assist).
- 360-stopniowy monitor widoku dookoła pojazdu,
- Asystent ruchu poprzecznego z tyłu,
- Asystent ruszania pod górę.
Tak więc, zakres technologii wspomagających kierowcę w Ioniq 5 jest ogromny Dla osób, które nie są przyzwyczajone do jazdy z takim poziomem monitorowania, ostrzeżenia pojazdu mogą być początkowo nieco przytłaczające ze względu na ich częstotliwość, ale jest to coś, do czego nie trzeba się długo przyzwyczajać. Ponadto większość asystentów można dezaktywować, chociaż nie zalecamy tego, ponieważ bardzo dobrze wykonują swoją pracę.
Wrażenie z jazdy - jak się jeździ Hyundaiem Ioniq 5?
Po pierwsze, dzięki 605 Nm momentu obrotowego przyspieszenie Ioniqa 5 jest doskonałe. Przyśpiesza do 100 km/h w 5,2 sekundy. We wszystkich modelach prędkość jest ograniczona do 185 km/h. Ioniq 5 jest bardzo łatwy i przyjemny w prowadzeniu. Samochód płynnie reaguje. Ioniq 5 bardzo dobrze spełnia zadanie nadane elektrykom: ma natychmiastową moc, jest cichy i jeździ płynnie. Nie ma nim emocji, ale jest niezwykle praktyczny do codziennej jazdy.
Czy warto zakupić ten model, czy ma ona jakieś usterki?
Podsumowując, uważamy, że Hyundai Ioniq 5 to bardzo porządny kompaktowy SUV. Spodoba on się kierowcom, którzy lubią nowoczesny wygląd i pojazdy, w których nie brakuje technologii i komfortu. Jeśli chodzi o usterki, to w nowych modelach nie są zgłaszane żadne fabryczne wady, ani niedociągnięcia. Wadą może być jednak to, że auto ma dość spory promień skrętu i dla niektórych może przyciągać za dużo uwagi. Co więcej, w podstawowych wersjach brakuje niektórych funkcji, takich jak nawiew klimatyzacji z tyłu. Trzeba się także przygotować na to, że na samochód trzeba wyłożyć 200-300 tys. złotych, w zależności od wersji.