Honda Jazz to miejski hatchback produkowany najpierw w latach 1981-1986, a następnie od 2001 roku. Aktualnie na rynku mamy dostępną jego czwartą generację. Jest to bardzo trwały i praktyczny samochód segmentu B. Bez problemu znajdzie się w nim miejsce dla 5 osób. Pierwsza generacja z racji wieku nie jest już tak popularna, za to druga jest jedną z najchętniej wybieranych na rynku wtórnym. Jazz od tego wydania to nowoczesne auto, dopracowane i solidne. Pod wieloma względami wykracza poza segment B do którego należy. Wnętrze mamy komfortowe i bogato wyposażone, zastosowano nowe systemy umilające podróż i zwiększające bezpieczeństwo jazdy. Producent do tego modeli proponuje silniki benzynowe, wysokoprężne, a także hybrydowe. Do najbardziej polecanych należą jednostki z systemem VTEC, dzięki któremu uważane są za najtrwalsze. Niewątpliwym plusem jest niska utrata wartości. Jeśli interesuje Cię nowa lub używana Honda Jazz, koniecznie naszą stronę. Dostępne oferty sprzedaży są naprawdę zróżnicowane, więc z pewnością znajdziesz idealny egzemplarz.
Honda Jazz FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Hondy Jazz?
Po takich samochodach, jak Honda Jazz, nie oczekuje się za wielu rzeczy. Z pewnością jednak jedną z nich jest swoboda poruszania się po mieście, która przy okazji nie będzie nas na co dzień kosztować za wiele. Taki samochód powinien więc być dość oszczędny. Jak jednak w rzeczywistości wygląda kwestia spalania w najnowszej Hondzie Jazz?
Mimo pewnej zmiany segmentu, Honda Jazz nadal jest niezwykle oszczędnym samochodem. Aktualnie nie możemy o niej mówić do końca jak o hatchbacku, gdyż oficjalnie sprzedawana jest w dwóch wariantach nadwozia – miniwan oraz crossover. Mimo tego jednak w parze ze wzrostem rozmiarów nie poszedł wzrost spalania.
W jedynym dostępnym aktualnie silniku hybrydowym statystyki dotyczące zużycia paliwa wyglądają naprawdę świetnie. Nawet w jeździe miejskiej jednostka o wielkości 1,5-litra wspomagana motorem elektrycznym jest w stanie spalić zaledwie 4-4,5 litra na 100 kilometrów. To fenomenalny wynik nawet jak na hybrydę.
Jaki silnik wybrać Hondy Jazz ?
W najnowszej Hondzie Jazz nie mamy praktycznie żadnego wyboru w kwestii jednostki napędowej. W piątej, najnowszej generacji tego samochodu, który aktualnie sprzedawany jest nie jako hatchback, a miniwan lub crossover, jesteśmy na ten moment znaleźć wyłącznie jeden silnik. Być może w przyszłości dojdzie do rozszerzenia gamy modelowej, lecz aktualnie jesteśmy skazani na brak wyboru.
Jednostką tą jest hybryda, która bazuje na silniku benzynowym o pojemności półtora litra. Jednostka spalinowa, o mocy 97 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 131 niutonometrów, wspierana jest przez motor elektryczny, który ładowany jest podczas hamowań i od pracy samego silnika. Cały układ potrafi wydobyć z siebie 109 koni mechanicznych mocy oraz zawrotne 253 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Sam układ, obsługiwany przez przekładnię CVT, jest niezwykle oszczędny i mało awaryjny, a moc, jak na samochód z segmentu B, jest jak najbardziej wystarczająca.
Jakie są opinie o Hondzie Jazz?
Najnowsza Honda Jazz kompletnie zmienia filozofię tego modelu, porzucając skórę hatchbacka na nieco większe rozwiązania w postaci miniwana oraz crossovera. Patrząc na pierwsze opinie na temat japońskiego samochodu, ta wolta przyniosła naprawdę dobre efekty i najnowszy Jazz jest chwalony za naprawdę wiele rzeczy.
Przede wszystkim użytkownicy dość mocno wspominają o świetnej niezawodności tego samochodu, choć na oficjalny werdykt będzie trzeba jednak trochę poczekać. Świetna jest ergonomia wnętrza, a także jednostka napędowa – bardzo oszczędna i całkiem mocna. Złego słowa nie można również powiedzieć na wyciszenie kabiny. Prowadzenie również nie pozostawia wiele do życzenia.
Z minusów trzeba jednak wspomnieć o niezbyt bogatym wyposażeniu, nie najwygodniejszych fotelach, a także o samej cenie pojazdu – trochę za dużej jak na to, co oferuje. Jeżeli jednak zdecyduje się już na Hondę Jazz, nie powinniście żałować tego wyboru!
Jakie są wymiary Hondy Jazz?
Najnowsza Honda Jazz w dość znaczny sposób urosła w stosunku do swojego poprzednika. Nie powinno to jednak dziwić, gdyż samochód ten nie jest już hatchbackiem, a miniwanem lub crossoverem w zależności od wybranej wersji. W tej popularniejszej, nazywanej Crosstar, Honda Jazz posiada 4090 mm długości, 1725 mm szerokości oraz 1556 mm wysokości. Nadal jest więc to naprawdę mały samochód, choć rozmiary jak na segment B posiada dość standardowe, co tylko pokazuje, jak małe były poprzednie generacje modelu Jazz.
Na zachowanie auta na drodze w sporym stopniu wpływa mały rozstaw osi wynoszący 2520 mm, masa własna mieszcząca się w granicach 1070-1280 kilogramów, a także prześwit o wielkości 15,2 centymetra. Sprawia to, iż Honda Jazz jest responsywna i naprawdę żwawa, przy okazji dobrze słuchając się poleceń kierowcy. Wielkość bagażnika jest akceptowalna – pojemność wynosi 298 litrów przy rozłożonych tylnych fotelach oraz 838 litrów po złożeniu tylnej kanapy.
Jakie są ceny Honda Jazz?
Honda Jazz jest obecnie naprawdę popularnym samochodem, jeśli chodzi o rynek wtórny. Patrząc na oferty sprzedaży małych miejskich hatchbacków będziemy w stanie bez problemu natrafić na sporo egzemplarzy tego modelu. Ile jednak kosztuje obecnie najnowsza Honda Jazz? Cena podstawowej wersji z domyślnym wyposażeniem zaczyna się od 96 800 złotych. Dobór większej liczby udogodnień sprawia jednak, iż ostatecznie Jazz może kosztować nawet 116 500 złotych.