Hyundai i40
Hyundai i40 to duży samochód rodzinny zaprojektowany przez południowokoreańskiego producenta głównie na rynek europejski. Model i40 w wersji sedan został zaprezentowany na Salonie Motoryzacyjnym w Barcelonie w 2011 roku, konkurując bezpośrednio z europejskimi sedanami średniej wielkości - Fordem Mondeo, Renaultem Laguną czy Volkswagenem Passatem. Dzięki nowoczesnej stylistyce oraz dostępnym funkcjom Hyundai i40 skierowany był do klientów młodszego pokolenia.
Pierwsza generacja (2011-2019)
Hyundai i40 opisywany jest jako realizacja koncepcji stylistycznej "fluidic sculpture". Model został wprowadzony na rynek w dwóch wersjach nadwozia: 5-drzwiowego kombi oraz 4-drzwiowego sedana. Charakterystyczny design z wąskim przodem, łukowatą linią dachu i dużymi, odchylonymi do tyłu reflektorami prezentował się świeżo i nowocześnie.
Wewnątrz producent samochodów zamontował ostro wyprofilowaną deskę rozdzielczą z kokpitem wyposażonym w dotykowy system informacyjno-rozrywkowy. Przednie fotele kubełkowe zapewniały doskonały komfort jazdy na długich trasach.
Pod maską modeli i40 Hyundai zainstalował do wyboru dwa silniki benzynowe i jeden turbodiesel. Ten ostatni oferowano w dwóch wersjach mocy. Poszczególne wersje były standardowo sparowane z 6-biegową skrzynią manualną, podczas gdy 6-biegowa skrzynia automatyczna znalazła się na liście wyposażenia opcjonalnego. Jedną z kluczowych przewag modelu i40 nad wieloma konkurentami z segmentu D stanowiło niezależne zawieszenie na wszystkich kołach.
Hyundai i40 w wersji kombi wyróżniał się sportowym wyglądem oraz szerokim wyborem wariantów silnika. Dzięki prawie płaskiej podłodze pasażerowie z tyłu mogli cieszyć się optymalnym miejscem na nogi oraz dużą przestrzenią nad głową. Średnia cena używanego Hyundaia i40 wynosi 34900-63150 zł.