Toyota Corolla to samochód osobowy produkowany przez japońską markę od 1966 roku. Od 2018 roku na rynkach dostępna jest dwunasta generacja. Historia tego modelu na naszym rynku ma lukę – przez ponad 13 lat zastąpiona w ofercie producenta była Aurisem. Jednak w 2019 roku wraz z premierą dwunastej generacji Toyota przywróciła w Europie Corollę. Model od początku stał się bestsellerem wyprzedzając między innymi Volkswagena Garbusa. Do tej pory, po 60 latach od premiery, wciąż jest najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie, a ilości, o których mowa, przekraczają 40 milionów egzemplarzy. Przez lata produkcji model dostępny był w wielu wersjach nadwozia: 2 i 4-drzwiowy sedan,3-drzwiowy liftback, 3 i 5-drzwiowe kombi, 5-drzwiowy liftback, 2-drzwiowe coupé oraz 3 i 5-drzwiowy hatchback. W najnowszej generacji dostępny jest jako 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi oraz 4-drzwiowy sedan. Modele cenione są za trwałość i komfort jaki zapewniają wszystkim pasażerom. Widać to w liczbie sprzedanych egzemplarzy. Jej popularność stale rośnie, a w 2021 Corolla zajęła pierwsze miejsce pod względem największej ilości sprzedanych sztuk w Polsce, detronizując wieloletniego lidera – Skodę Octavię. Dzięki swojej dziewiątej generacji japoński model uznawany jest za jeden z najbardziej bezawaryjnych samochodów w całej historii. Bez względu czy interesuje Cię nowa czy używana Toyota Corolla, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży na naszej stronie, tu z pewnością znajdziesz idealny model.
Toyota Corolla FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Toyota Corolla?
Z pewnością marka Toyota jest dzisiaj szerzej znana wszystkim tym osobom, które korzystają z tego typu samochodów. Z pewnością jest to wiele lat doświadczenia, co widać w każdym szczególe tego samochodu. Przede wszystkim warto wspomnieć o tym, że spalanie Toyota Corolla to z pewnością dobry wstęp do nowej generacji tego typu samochodów. Mamy tutaj ogólne zużycie paliwa, które średnio nie przekracza 4,8 litra na 100 kilometrów. Można więc zauważyć, że jest to naprawdę świetny wynik, zwłaszcza jeśli dorzucimy do tego fakt, że w tym modelu mamy również wydajny silnik, co w żadnym wypadku nie zwiększa spalania. W swoim słabszym wariancie wspomniane spalanie spada nawet do 3,7 litra na 100 kilometrów, więc mówimy tu o naprawdę oszczędnej jeździe. Trzeba podkreślić, że niezależnie od wszystkiego samochód ten świetnie sprawdza się podczas jazdy w mieście i nie tylko a stały poziom spalania paliwa, to w tym wypadku wielka zaleta, jaka wpływa na odbiór całej marki. Na pewno warto inwestować w takie rozwiązania.
Jaki silnik wybrać Toyota Corolla?
Na pewno tego typu rozwiązania spotykane w tego typu samochodach, mogą dzisiaj się podobać. Mamy przecież odpowiedni kompromis względem mocy a wydajności układu silnikowego. Z pewnością silnik Toyota Corolla może okazać się naprawdę skutecznym rozwiązaniem, na które warto się dzisiaj zdecydować. Mówimy tutaj o dobrze wyposażonej dwulitrowej jednostce napędowej w modelu hybrydowym. Dzięki czemu otrzymujemy nieco więcej koni mechanicznych a dokładniej aż o 58 koni mechanicznych więcej od poprzedniego modelu, który również modelowo był tworzony z myślą o hybrydowym połączeniu. Taki silnik elektryczny o łącznej mocy 109 koni mechanicznych, z pewnością daje nam możliwość uzyskania dobrych osiągów. Auto w tym modelu do setki rozpędza się w niecałe 8 sekund, co zważywszy, na połączenie hybrydowe jest i tak dobrym wynikiem. Warto podkreślić, że auto w takim trybie działania osiągnie nawet do 115 kilometrów na godzinę. Większe prędkości uzyskamy dopiero po przełączeniu się na silnik spalinowy.
Jakie są opinie o Toyota Corolla?
Mamy tutaj do czynienia przede wszystkim z samochodem, który posiada jakaś określoną wizję. Trzeba podkreślić fakt, że jest to już kolejna generacja tych samochodów i jakby nie patrzeć jest to zupełnie nowy start, który w tym przypadku wydaje się sprawdzać. Na pewno opinie Toyota Corolla są w wielu miejscach trafne, ponieważ mamy do czynienia z samochodem o odpowiedniej klasie. Przede wszystkim jakby nie patrzeć, jest to zupełnie inny wariant samochodu pięciodrzwiowego, który w tym przypadku można uznać, za taką nieco mocniejszą hybrydę, co w tym wypadku będzie jak najbardziej zgodne z faktem ogólnym. Przede wszystkim taki wariant samochodu jest dzisiaj bardzo pożądany, dlatego też nic dziwnego, że jest aż tak duże zainteresowanie na ten właśnie model. Z pewnością jakość wnętrza oraz kilka dodatkowych rozwiązań sprawiają, że o wiele łatwiej jest nam wykorzystać potencjał, który drzemie dzisiaj w napędzie hybrydowym. Jest to więc na pewno dobry samochód w przystępnej cenie.
Jakie są wymiary Toyota Corolla?
Warto zwrócić uwagę, na fakt, że w tej wersji bardzo konkretnie twórcy podeszli do zapewnienia komfortu w samochodzie. Jest to też wyraźnie widać, znaczne obniżenie nadwozia o jakieś 25 milimetrów w stosunku do poprzedniego modelu. Można więc powiedzieć, że wymiary Toyota Corolla różnią się od tego co znamy. W rzeczywistości mamy do czynienia z nieco bardziej sprężystym zawieszeniem, co w tym układzie wydaje się spisywać naprawdę dobrze. Przede wszystkim warto podkreślić, że niezależnie od wszystkiego długość takiego pojazdu wynosi 399,5 centymetrów a jego szerokość około 165 centymetrów. Wysokość samochodu plasuje się w granicach od 136 do nawet 166 w zależności od wybranego przez nas modelu. Można więc powiedzieć, że jest to auto stosunkowo średnie, jeśli chodzi o wspomniane wymiary, ale mimo wszystko nadal warte naszej uwagi. Ten model po prostu prezentuje się naprawdę dobrze i trzeba przyznać, że po pierwszych testach można jasno stwierdzić, że mamy tu do czynienia z godnym następcą poprzednika.
Jakie są ceny Toyota Corolla?
Toyota Corolla – według wielu badań najpopularniejsze obecnie auto na polskim rynku. To mówi wiele o tym, jak istotna dla japońskiej marki jest Toyota Corolla używane i nowe, w szczególności iż w ostatnich latach zwrócono na nią sporą uwagę. Ile jednak obecnie kosztuje ten flagowy model Toyoty? Ceny zaczynają się od 87 900 złotych, lecz za pakiet GR Sport +Dynamic w nadwoziu Touring (kombi) przyjdzie nam zapłacić aż 153 900 złotych.