BMW serii 7 – jaki silnik wybrać?
BMW seria 7 to seria aut bardzo wysokiej klasy produkowana już od końca lat siedemdziesiątych. Od pierwszej generacji seria 7 była zaprojektowana jako auta najbardziej luksusowe z całej oferty niemieckiego koncernu. Do dnia dzisiejszego powstało sześć generacji tej serii, przy czym główne założenia pozostają niezmienne, choć ostatnia odsłona praktycznie w niczym nie przypomina pierwszego modelu serii. Auto dostępne jest z silnikami cztero, sześcio, ośmio i 12-cylindrowymi.
Silniki czterocylindrowe
Podstawowym silnikiem czterocylindrowym przewidzianym dla samochodów z tek serii jest doskonale znany model B47. Jest to niewielki jak na ten samochód silnik o pojemności dwóch litrów. Maksymalna moc silnika to około 240 KM przy dość niskich obrotach, co czyni go rozwiązaniem bardzo wydajnym, ale niezbyt mocnym. Silnik ma dobre opinie, choć wydaje się, że zdecydowanie lepiej sprawdza się w mniejszych samochodach, a w modelu serii 7 znalazł się wyłącznie przez politykę oferowania wszystkim modeli aut również silników o stosunkowo niewielkim zużyciu paliwa.
Silniki sześciocylindrowe
B57 to model o mocy 264 KM i pojemności trzech litrów. Powszechnie uważa się go za nowoczesną konstrukcję – jedną z lepszych w ofercie samochodów osobowych BMW. Silnik współpracuje z dwoma turbosprężarkami. Jest to kolejny z popularnym i dobrze sprawdzonych modeli silników, które cieszą się dużym zaufaniem kierowców. O ile możliwości tego modelu wydają się nieco lepiej pasować do gabarytów BMW z serii 7, w dalszym ciągu wydaje się, że samochód tej klasy potrzebuje czegoś dużo mocniejszego.
Silniki 8-cylindrowe
N63 to 4,5-litrowy silnik o ośmiu cylindrach, którego maksymalna moc wynosi 407 KM. To bardzo nowoczesna konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem Twin Turbo. Silnik mimo dużej mocy i bardzo korzystnych parametrów cechuje się dość kompaktową budową i niską wagą. Uzyskano to dzięki temu, że sprężarki układu Twin Turbo umieszczono w tym modelu pomiędzy głowicami.
Silniki 12-cylindrowe
Najmocniejszym silnikiem w stosowanym w tej serii jest 12-cylindrowy, 6-litrowy N74 o ogromnej mocy 544 KM, która czyni z auta prawdziwą bestię. Silnik wyprodukowany został w układzie V, z ulepszonym, bezpośrednim wtryskiem paliwa drugiej generacji. Zastosowano w nim znany z najnowocześniejszych konstrukcji układ Twin Power Turbo. Oprócz wysokiej ceny najważniejszą wadą tego silnika jest bardzo duże zużycie paliwa, które jednak w silnikach tej wielkości wydaje się rzeczą całkowicie zrozumiałą.