Isuzu D — Max

Dlaczego warto kupić Isuzu D-Max

 

Isuzu D — Max I

 

Isuzu D — Max I zadebiutował na rynku w 2002 roku. Początkowo samochód ten był przeznaczony głównie na rynek azjatycki oraz australijski. Występował on pod nazwami, takimi jak Chevrolet D — Max, Chevrolet Colorado, Holden Colorado, Holden Rodeo oraz Isuzu Rodeo. Pojazd był napędzany silnikami benzynowymi R4 2,2 oraz V6 3,6 l i wysokoprężnymi R4 2,8 l i 3,0 TD. W 2008 roku pojazd przeszedł gruntowny lifting i został wprowadzony na rynek europejski, w tym polski. Kierowcy do wyboru mają 4 wersje nadwozia, 2 silniki i 2 rodzaje układu napędowego.

 

Isuzu D — Max jest dostępny jako podwozie do zabudowy wraz z pojedynczą kabiną, pick — up z pojedynczą lub wydłużoną kabiną i pick — up z podwójną kabiną. Dostępne są 2 rodzaje napędu — 2WD (stały napęd kół tylnych) i 4WD (napęd kół tylnych wraz z ręcznie dołączanym napędem przedniej osi oraz reduktorem). Jeżeli chodzi o drugi z nich, tym co go wyróżnia jest wyższy prześwit.

 

isuzu d-max

Co do skrzyń biegów, Isuzu D — Max I występuje w wersji w manualną o 5 przełożeniach i 4 — biegową, automatyczną. Dostępne silniki to 2,5 — i 3,0 — litrowy diesel oraz 4 — cylindrowy wraz z wtryskiem Common Rail. Mniejszy z nich ma moc 136 KM i moment obrotowy na poziomie 294 Nm. W przypadku większego jest to kolejno 163 KM i 360 Nm dla skrzyni manualnej i 333 Nm dla automatycznej. Nadwozie do zabudowy jest oferowane wraz z silnikiem 2,5 l, manualną skrzynią biegów i napędem 2WD. Wersja pick — up wraz z pojedynczą kabiną może być napędzana identyczną jednostką oraz skrzynią manualną. Do wyboru jest tutaj układ napędowy 2WD oraz 4WD. Wymienione powyżej wersje nadwozia dedykowane są wszelkiego rodzaju służbom. Modelem przejściowym jest nadwozie wyposażone w wydłużoną kabinę. Kierowca może tu zdecydować o rodzaju zarówno silnika, jak i skrzyni biegów. Co do napędu, dostępny jest wyłącznie 4WD. Największy wybór mają osoby chcące zaopatrzyć się w nadwozie z kabiną podwójną. Zdecydować mogą się oni bowiem na każdy dostępny rodzaj napędu, przekładni i silnika. Różnice między wersją 2WD i 4WD odnoszą się także do zawieszenia. Niezależny przód w modelu 2WD jest resorowany za pośrednictwem sprężyn śrubowych. W przypadku 4WD są to drążki skrętne. Tylne zawieszenie ma postać sztywnego mostu zawieszonego na resorach piórowych. Modele wyposażone w napęd 2WD są krótsze. Najkrótsza jest wersja przeznaczona do zabudowy, najdłuższa — ta z wydłużoną kabiną. Rozwiązaniem pośrednim jest Isuzu D — Max I z kabiną podwójną.

 

Isuzu D — Max II

 

Isuzu D — Max II to samochód produkowany od 2011 roku. Jego długość to 526,5 cm, szerokość — 187 cm, a wysokość — 179 cm. Rozstaw osi w przypadku tego modelu to 312, cm. Wymiary przedziału ładunkowego prezentują się następująco: 157,1/153/49 cm. Auto jest wyposażone w wysokoprężną jednostkę o pojemności 1,9 l. Do wyboru jest tu 6 — biegowa, ręczna lub automatyczna skrzynia biegów. Obie wersje posiadają napęd na 4 koła.

 

isuzu d-max

Parametry silników wysokoprężnych w opisywanym modelu prezentują się następująco:

 

•   1,9 Diesel — silnik o mocy 163 KM osiągający moment obrotowy na poziomie 360 Nm. Posiada 6 — biegową, automatyczną skrzynię biegów. Silnik osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 180 km/h. Średnie zużycie paliwa w przypadku tego modelu to między 6,8 a 7,3 l/100 km.

•   1.9 Diesel — silnik mający moc 163 KM, który osiąga moment obrotowy wynoszący 360 Nm. Posiada 6 — biegową, automatyczną skrzynię biegów. Jego prędkość maksymalna to 180 km/h, a średnie zużycie paliwa — między 7,2 a 7,4 l/100 km.

 

Dostępne są następujące wersje wyposażeniowe Isuzu D — Max II: L, LS, LS Aut, LSX, LSX Aut, LSX YIN, LSX YANG, LSA AUT YIN oraz LSX AUT YANG. Każda z nich jest objęta 5 — letnią gwarancją producenta i limitem 100 000 km. Wyposażenie omawianego modelu samochodu obejmować może między innymi poduszki kurtynowe, system stabilizacji toru jazdy oraz reflektory halogenowe.

 

Zobacz także: Isuzu D-MAX - średniej wielkości samochód osobowy typu pickup