Hyundai i20 - klasa miejska
Hyundai i20 to samochód osobowy klasy miejskiej produkowany od 2008 roku. Aktualnie jest dostępny w III generacji modelu. Początkowo i20 pierwszej generacji zadebiutował jako 5-drzwiowy hatchback, po roku wariant 3-drzwiowy wszedł także do produkcji. i20 II został zaprezentowany po raz pierwszy w 2014 roku i powstał w oparciu o dwie różne platformy koncernu Hyundai. Odmianę przeznaczoną na rynek europejski zaprojektowano wykorzystując nową płytę podłogową koncernu GB platform.
Najnowszy Hyundai i20 obecny na rynku od 2020 roku jest jak dotąd najbardziej konkurencyjnym graczem na rynku supermini, chociaż wyróżniająca się stylistyka może nie pasować do wszystkich gustów. Opierając się na tej samej platformie, co jego poprzednik, Hyundai opracował samochód, który z pewnością zauważysz. Nowa ostrzejsza stylizacja z szeroką atrapą chłodnicy i agresywnymi reflektorami, które pasują do innych modeli z gamy, ukośnymi bokami w stylu SEAT-a i charakterystycznym zakończeniem tyłu ze światłami przypominającymi pazury.
We wnętrzu całkowicie cyfrowy zestaw wskaźników robi wrażenie w tej klasie, a dwie różne opcje ekranów informacyjno-rozrywkowych sprawiają, że jest wyjątkowo atrakcyjny i nowoczesny. Pod maską znajduje się tylko jedna 1 litrowa trzycylindrowa jednostka benzynowa wspomagana technologią mild-hybrid. Ten brak wyboru może niektórych zniechęcić, ale mimo wszystko jest to imponująca jednostka napędowa, oferująca ekonomię i płynne dostarczenie mocy.
Hyundai definiuje modelem i20 jakość, niezawodność i praktyczność. Zawieszenie jest umiarkowanie sztywne. Samochód nieźle radzi sobie z dziurami i koleinami. Siedząc z przodu można bardzo łatwo zapomnieć, że to w ogóle miejskie auto segmentu B. Samochód jest przy tym naprawdę dobrze wyciszony. Oprócz tego, że jest to samochód za niewielkie pieniądze. i20 wygląda nowocześnie i dojrzale. To auto niczym nie ustępuje w wyglądzie europejskim konstrukcjom.