Hyundai Ioniq - hybrydowy lub elektryczny
Hyundai Ioniq to hybrydowy oraz elektryczny samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany od 2016 roku. Został zbudowany na zupełnie nowej płycie podłogowej, która została opracowana specjalnie z myślą o elektrycznych układach napędowych.
Imponująca specyfikacja i wybór modeli hybrydowych, PHEV i EV sprawiają, że Ioniq jest poważnym rywalem dla Toyoty Prius. Ioniq jest dostępny w wersji hybrydowej, plug-in i w pełni elektrycznej, a wszystkie trzy oferują mnóstwo praktyczności w przystępnej cenie. Konfiguracja informacyjno-rozrywkowa Hyundaia jest bardziej imponująca, a jeśli Twoim głównym celem jest wydajność przy ograniczonym budżecie, Ioniq jest świetną alternatywą dla Prius-a. Ilość wyposażenia w standardzie jest bardzo obszerna, a wnętrze jest przyjazne. Hyundai Ioniq pojawił się w 2016 roku jako ekologiczny rywal dla Toyoty Prius i Nissan Leafa. W związku z tym koreański producent oferuje pełną gamę opcji hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i w pełni elektrycznych.
Wersje plug-in (PHEV) i elektryczne (EV) otrzymały w 2019 roku ulepszenia układu napędowego, dzięki czemu są konkurencyjne pod względem technologii i zasięgu w swoim segmencie. Najtańszy Ioniq to standardowy „samoładujący się” model hybrydowy. Ma 1,6-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem połączony z silnikiem elektrycznym i niewielki akumulator pokładowy, a wszystko to połączone z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów DCT.
Wariant Ioniq PHEV ma ten sam silnik hybrydowy, ale znacznie większy akumulator o mocy 8,9 kWh. Oznacza to, że może przejechać do 70 km w trybie EV, zanim będziesz musiał go podłączyć do ładowania. Ioniq EV posiada ulepszony silnik elektryczny o mocy 100 kW i akumulator o poj. 38,3 kWh by zapewnić maksymalny zasięg 330 km.
Podobnie jak inne modele Hyundai, Ioniq jest oferowany w wersjach Premium i Premium SE, podczas gdy standardowa hybryda jest również dostępna w wersji SE Connect. Wersje hybrydowe są w dużej mierze nie do odróżnienia od siebie.