Jaguar S-Type - samochód osobowy klasy średniej-wyższej
Jaguar S-Type to samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany w latach 1999–2007. Historia modelu S-Type sięga lat 60. Była to luksusowa limuzyna o charakterystycznym designie, oparta na modelu Mark II.
Niezależnie od tego, czy jeździsz po autostradzie, czy pokonujesz kręte drogi B, S-Type przoduje. W rzeczywistości układ kierowniczy jest naprawdę doskonały, a podwozie jest spokojne i płynie. Radość na zakrętach jest nieprawdopodobna. Jest też cicho, a uwierzcie, że brak hałasu od silnika diesla V6 jest zaskakujący.
Jaguar to motoryzacyjny arystokrata, a jeśli kochasz tę markę, prawdopodobnie docenisz również jego stylizację. To typowy Jaguar, a cztery oddzielne reflektory i owalna osłona chłodnicy to bezpośrednia remake Mark II z lat sześćdziesiątych. Biorąc pod uwagę, że S-Type istnieje od 1999 roku, uważamy, że starzeje się całkiem nieźle. Jaguar jest znany jako marka sportowa, więc nie powinno dziwić, że nawet 2,7-litrowy diesel z podwójnym turbodoładowaniem jest potężną jednostką. Konkuruje z równie dobrymi jednostkami w BMW Serii 5, Audi A6 i Mercedesem Klasy E, a także nowicjuszami z takimi jak Citroen C6 HDi i Land Rover Discovery TDV6, które wykorzystują ten sam silnik!
Pozycja za kierownicą jest idealna, a fotele z głębokimi, podtrzymującymi oparciami są doskonałe. Jednak, podobnie jak w przypadku nadwozia środek jest daleki od nowoczesności. Nie ma wrażenia solidności, która charakteryzuje niemieckie wnętrza. Tylne siedzenia są dzielone w proporcji 60:40, ale nie planuj przewożenia niczego zbyt nieporęcznego, ponieważ 400-litrowy bagażnik nie ma zbyt dużej wysokości w pionie i jest mniejszy w porównaniu z rywalami.
Samochody po faceliftingu zostały wprowadzone w 2004 roku i są lepsze i bardziej niezawodne niż maszyny pierwszej generacji. Wczesne modele cierpiały na awarie cewek zapłonowych, przedwczesne zużycie silnika i problemy elektryczne spowodowane wyciekami.