Jaguar X-Type - klasa średnia

Jaguar X-Type - klasa średnia

Jaguar X-Type to samochód osobowy klasy średniej produkowany w latach 2001–2009. Zbudowany został na bazie płyty podłogowej wykorzystanej do budowy np. Forda Mondeo. Początkowo pojazd oferowano wyłącznie w wersji sedan. Ostatni lifting w 2008 roku to zmiany mechaniczne. Połączenie płynnie działającego silnika wysokoprężnego z automatyczną skrzynią biegów sprawia, że ​​jest to sprawny towarzysz na długich dystansach. Jednak lifting nie jest w stanie ukryć wszystkich wad siedmioletniego projektu. Niestety.

Wnętrze jest z wysokiej jakości materiałów i miękkich w dotyku tworzyw sztucznych oraz nowej gamy wykończeń, która obejmuje nowoczesne detale z włókna węglowego. Potężny silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 litra jest teraz połączony z imponującą sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. To zgrabny system, który bez trudu zmienia przełożenia. Aby uzyskać dodatkową responsywność, kierowcy mogą wybrać tryb Sport lub całkowicie przejąć kontrolę, korzystając z opcji sekwencyjnej zmiany biegów. Mimo że projekt jest bardziej sportowy, X-Type zachowuje się najlepiej na autostradzie. Silnik diesla naprawdę sprawdza się nie tylko na wysokich biegach, a amortyzacja bez wysiłku pochłania niedoskonałości powierzchni.

Fakt, że X-Type był oparty na tej samej mechanice, co Ford Mondeo drugiej generacji, był zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem. Oznaczało to, że miał ciężkie prowadzenie i brakowało mu napędu na tylne koła i przez wielu klientów postrzegany był niestety jako Ford, a nie Jaguar. Wszystko to przyćmiewa fakt, że X-Type jest w rzeczywistości przyzwoitym pojazdem. Oprócz tego, że miał miejsce dla czterech dorosłych osób, duży bagażnik i oszczędne silniki Diesla. 2,2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 152 KM jest prawdopodobnie najlepszym punktem gamy X-Type, ponieważ ma odpowiednie osiągi i jednocześnie bardzo niskie zużycie paliwa.