Jaki samochód wybrać do zabudowy na kampera ?
Chcesz zbudować kampera? Dobry wybór, to ciekawe doświadczenie, ale zanim zaczniesz, możesz zadać sobie pytanie jak to zrobić, jakie zastosować rozwiązania, a przede wszystkim jaki model samochodu wybrać. Jedną z największych zalet budowy własnego kampera jest niski koszt, zwłaszcza jeśli zamierzasz wykonać całą pracę samodzielnie. Jeśli zrobisz to poprawnie, możesz otrzymać samochód kempingowy szyty na miarę, zaprojektowany dokładnie według twoich potrzeb, za ułamek ceny fabrycznego samochodu kempingowego.
Przed budowniczym jest wiele opcji. Wybór pojazdu bazowego, układu wnętrza, wyposażenie i gadżety. Możesz nie spieszyć się i popracować nad budową kampera, kiedy masz wolne godziny, wydając tyle pieniędzy (lub tak mało), na ile możesz sobie pozwolić. Części, których możesz użyć w swojej konstrukcji, są łatwo dostępne, niezależnie od tego, czy kupujesz nowe od dostawcy, czy z drugiej ręki z serwisu internetowego lub złomowiska przyczep kempingowych. Jednym słowem Twój kamper na pewno będzie tańszy niż kupiony już gotowy.
Niektóre samochody dostawcze świetnie nadają się do konwersji, ale mogą być trudniejsze w prowadzeniu lub stwarzać inne problemy podczas użytkowania jako kamper. W dzisiejszych czasach więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej przenosi się do małych domów na kółkach. Jakie samochody wybierają?
Najlepsze samochody dostawcze do zabudowy
Zdecydowanie wygrało tych 8 modeli: Mercedes-Benz Sprinter, Fiat Ducato, Ford Transit, Nissan NV, VW Crafter, Renault Kangoo Van, Renault Trafic, Opel Movano. Te furgonetki są zwykle wystarczająco wysokie w środku, aby pasażerowie mogli stać, mają odpowiednią przestrzeń dla różnych układów i funkcji. Niektóre samochody dostawcze są bardziej odpowiednie do przygód w terenie, podczas gdy inne bardziej sprzyjają mieszaniu się i biwakowaniu w mieście.
Mercedes Sprinter
Jest jednym z najpopularniejszych pojazdów typu vanlife. To kwintesencja klasycznego designu współczesnego vanlife. Zwykle występuje w niepozornych, neutralnych kolorach, takich jak biały, szary lub czarny, i może mieć boczne okna lub nie, w zależności od dostępnych opcji, wyboru i/lub budżetu konwersji. Zwykle wybiera się samochody dostawcze i pomimo wysokiej ceny Sprinter jest dla wielu vanem marzeń.
Jak twierdzą osoby wybierające ten model w dużej mierze powodem były systemy bezpieczeństwa takie jak: asystent parkowania z kamerą cofania, asystent ruszania, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu, asystent martwego punktu, aktywny tempomat z asystentem odległości, aktywny asystent hamowania, regulacja prędkości zjazdu.
Fiat Ducato
Jest niskoprofilowy, idealny do dyskretnego biwakowania, ma wysoki sufit wewnątrz do stania i jest odpowiedni z racji wysokości do zmian wg. wielu różnych wariantów.
Jedną z zalet jest to, że wielu mechaników jest bardziej skłonnych do napraw i nawet w najdalszym zakątku świata znajdzie się prawdopodobnie mechanik, który go naprawi. Jednak pojazdy te mają poniżej średniej ocenę niezawodności, więc możesz mieć więcej awarii niż w przypadku innej marki.
Fiat Ducato jest bardziej przystępne cenowo niż luksusowy model Mercedes Sprinter a mimo, że ustępuje nieco w wyposażeniu to ma np. standardowym 5-calowy ekran dotykowy Uconnect®, zintegrowane sterowanie głosowe, funkcje głośnomówiącą, strumieniowy dźwięk Bluetooth® i wygodnyne elementy sterujące na kierownicy. Tylne drzwi mogą otwierać się o 260˚ i można je złożyć prawie równo z zewnętrzną powierzchnią furgonetki.
Ford Transit
Jest niedrogi, nieco bardziej niezawodny i komfortowy oraz dostępny w różnych wersjach (długością, kolorami i funkcjami) z dodatkowymi siedzeniami. Modele Cargo Van i Crew Van mają wysokie sufity, dzięki czemu można stanąć w środku. Niezależnie od tego, czy wybierzesz samochód dostawczy, czy pasażerski, Ford Transit jest doskonałym i bardziej przystępnym cenowo pojazdem bazowym do przeróbki na kampera. Ma dostępny spory zbiornik paliwa, a także technologię Ford Pilot 360™, przednie i tylne kanapy dzielone, ulepszony aktywny asystent parkowania, Ford Pass Connect™, elektrycznie przesuwane drzwi boczne, dwie dostępne konsole środkowe.
Opel Movano
Ta furgonetka ma wszystko, czego potrzebujesz do przeróbki na kmapera z czterema dostępnymi długościami, trzema wysokościami i oszczędnym silnikiem wysokoprężnym. Dostępne są również opcje manualnej i automatycznej skrzyni biegów. Wybierz spośród wielu klasycznych furgonów lub wybierz Doublecab, jeśli podróżujesz z rodziną. Movano oferuje Navi 50 IntelliLink Pro dla Apple CarPlay™ i Android Auto™ do wyświetlania obrazu ze smartfona na 7" ekranie dotykowym. Jest wbudowana nawigacja, kamera cofania i ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu.
Renault Trafic
Jeśli szukasz vana, który idealnie nadaje się do dyskretnego biwakowania i jest nieco bardziej subtelny na drodze to Renault Trafic jest doskonałym rozwiązaniem. Jest wzorowany na współczesnym furgonie pasażerskim, a przed przebudową ma miejsca dla maksymalnie dziewięciu pasażerów. Projekt wnętrza jest przestronny i modułowy, idealny do przebudowy. Kabina przednia ma wiele sprytnych schowków na wszystkie drobiazgi. Pod względem niezawodności Trafic ma naprawdę dobrą reputację i dobre wyniki, minimalizując konserwację i naprawy, których należy się spodziewać. Posiada też ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, technologię Start/Stop, elektroniczną kontrolę stabilności z asystentem ruszania pod górę, tylne czujniki parkowania, reflektory LED.
VW Crafter
Fani marki Volkswagen pokochają furgon VW Crafter. Ta furgonetka jest doskonałą bazą do konwersji na kampera. Do wyboru są trzy długości pojazdu i trzy wysokości pojazdu. Jest również przygotowany model do konwersji z 14 elementami mocującymi wpuszczonymi w podłogę, szynami mocującymi na wszystkich ścianach i wewnętrznym bagażnikiem dachowym, który można wykorzystać jako podstawę do budowy. W kabinie znajduje się również praktyczny schowek na smartfony, laptopy, tablety, butelki na wodę, kubki do kawy, okulary przeciwsłoneczne, latarkę, teczki, rękawiczki i inne. Wyposażenie jakie ma większość modeli to ostrzeżenie przed kolizją, w tym autonomiczne hamowanie awaryjne. Posiada również funkcję Front Assist, awaryjne hamowanie w mieście, asystenta przyczepy, asystenta parkowania. W kabinie można wybrać przegrodę bez okna, amortyzowane fotele ergoComfort lub dwuosobową kanapę oraz przesuwane drzwi.
Zobacz również: Najbardziej niezawodne samochody 2021