Motocykle to maszyny zdolne do osiągania ogromnych prędkości. Wynika to z ich specyfiki, czyli bardzo niskiej masy własnej, niskiego oporu aerodynamicznego i tego, że stworzenie dynamicznego silnika do nich jest znacznie prostsze niż w wypadku aut osobowych. Jakie są jednak najszybsze motocykle na świecie i czemu producenci przestali już walczyć o budowę jak najszybszych modeli?
Kiedyś producenci brali udział w wyścigu, którego celem było stworzenie jak najszybszego motocykla. Zakończył się on jednak na przełomie XX i XXI wieku po tym jak udało im się przekroczyć magiczną barierę 300 km/h. Wtedy stwierdzono, że dalszy rozwój prędkości maksymalnej może być bardzo niebezpieczny z racji na to, że kierowca motocykla nie ma zbyt wiele zabezpieczeń w razie wypadku. Dlatego od wtedy producenci skupiają się bardziej na rozwoju tego jak szybko rozpędzają się dane motocykle.
Obecnie znaczna większość motocykli budowanych w celu osiągania ogromnych prędkości ma ograniczenie prędkości zablokowane na poziomie 299 km/h. Jest to swego rodzaju niepisana umowa pomiędzy wszystkimi producentami i jedynie pojedyncze modele mogą rozpędzić się do wyższych wartości. Producenci walczą jednak wciąż o to by do magicznych 300 km/h czy też 299 km/h motocykl rozpędzał się możliwie jak najszybciej. Oto 10 najszybszych motocykli wysokoseryjnych motocykli produkowanych na całym świecie.
Co ciekawe na dole pierwszej dziesiątki znajdziemy motocykl, który powstał naprawdę dawno, bo około trzy dekady temu. Model, jakim był Bimota YB 8 Furnano produkowano w latach 1992-1993. Był on dziełem włoskiego producenta z Rimini, którego specjalizacją były maszyny wyścigowe. Historia tej firmy nie jest tak kolorowa. Była ona zmuszona ogłosić upadłość jeszcze w latach 90. XX wieku i do działania powróciła dopiero w 2003 roku. Bimota YB 8 Furnano ma moc rzędu 164 KM, którą generuje silnik o pojemności 1002 cm sześciennych. Prędkość maksymalna to 277 km/h.
Pora na kolejny model z lat 90. XX wieku. Motocykl Hondy to konstrukcja sportowo-turystyczna, która w momencie debiutu zyskała nawet miano najszybszego seryjnego motocykla na całym świecie. Model ten produkowano w latach 1996-2007, a jego moc to również 164 KM. Pojemność wynosi 1137 cm sześciennych, a prędkość maksymalna to 284 km/h.
Motocykle Suzuki to konstrukcja, której udało się pokonać znajdującego się miejsce niżej konkurenta z Japonii. Hayabusa była produkowana w latach 1999-2018 i jest to prawdziwie legendarna konstrukcja. Jej moc to aż 175 KM i osiąga ją silnik o sporej pojemności 1298 cm sześciennych. Prędkość maksymalna to z kolei aż 312 km/h.
Prawdziwa bestia, która było odpowiedzią na Suzuki Hayabusa. Produkowano ją w latach 2000-2006, a jej moc to 190 KM, pojemność silnika wynosi 1199 cm3, a prędkość maksymalna to aż 315 km/h.
Następca kultowej dwunastki, który otrzymał ogranicznik prędkości. Jego moc to aż 200 KM, a pojemność silnika wynosi 1441 cm3. Prędkość maksymalna to oficjalnie 299 km/h, lecz oczywiście motocykl ten nie miałby problemu z większymi prędkościami. Produkcja rozpoczęła się w 2006 roku.
Na tej liście musiał znaleźć się model od prawdziwych specjalistów od budowy nakedów osiągających nawet 300 km/h. Agusta F4 to piekielnie szybki motocykl o mocy aż 190 KM z silnika o pojemności 1078 cm3. Prędkość maksymalna wynosi ponad 300 km/h.
Model mocno inspirowany wyścigowymi motocyklami marki, które startują m.in. w MotoGP. Jego moc to aż 200 KM, a silnik ma pojemność wynoszącą 998 cm3. Pozwala to na bezproblemowe rozpędzenie motocykla do ustalonych odgórnie 299 km/h.
Podium otwiera konstrukcja BMW, która podobnie jak inne w zestawieniu posiada ogranicznik do 299 km/h. Jej moc to jednak potężne 207 KM, które są tworzone przez silnik o pojemności 999 cm3.
Ducati stworzyło drugi najszybszy seryjny motocykl po prostu starając się o dopuszczenie do ruchu wyścigowego motocykla. Ten model posiada moc rzędu aż 214 KM, która pochodzi z mającego pojemność rzędu 1103 cm3 silnika. Prędkość jest ograniczona 299 km/h.
Model Kawasaki to niekwestionowany lider i prawdziwy potwór na drogach. Jego moc to aż 310 KM, czyli prawie 100 KM więcej niż w Ducati Panigale V4 R. Tyle mocy generuje silnik o pojemności zaledwie 998 cm3. Prędkość maksymalna to z kolei aż 400 km/h.