Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Mazda 6
Mazda 6 to to typowy przedstawiciel segmentu D w gamie producenta z Hiroszimy. Znany jest także pod nazwą Atenza i z sukcesami znajduje się na światowych rynkach od samego debiutu w 2002 roku. Przez prawie 20 lat swojej obecności, model 6 wyszedł w trzech różnych generacjach i cieszył się uznaniem w plebiscytach takich jak między innymi Europejski Samochód Roku.
Mazda 6 – geneza
Mazda 6 po raz pierwszy światło dzienne ujrzała w 2002 roku i miała zostać następcą modelu 626. Szybko zdobyła uznanie i udało się jej zdobyć drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku w 2003 roku. Przegrała wtedy jedynie z Renault Megane drugiej generacji, a do sukcesu zabrakło jej zaledwie dwudziestu głosów.
Nowy model mógł zostać zakupiony jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi lub liftback. Gama silnikowa była naprawdę bogata, a królowały w niej benzynowa jednostka o pojemności 2.3 litra, która generowała 260 koni mechanicznych oraz 3-litrowe V6 ze zmiennymi fazami rozrządu.
Pierwszy lifting miał miejsce w 2005 roku, lecz zmiany były jedynie kosmetyczne i na spore odświeżenie przyszło nam poczekać jeszcze przez dwa lata. Generację o oznaczeniu GG zastąpiło wcielenie GH, które zostało zaprezentowane podczas targów we Frankfurcie. Wersje nadwozia były dokładnie takie same.
Dobrze wyglądało wyposażenie, które w wersji Dynamic Sport oferowało spore zmiany względem bazowej odmiany. Dotyczyły one nie tylko wnętrza, ale też aspektów wizualnych, gdyż można było liczyć na zmieniony przód, bi-xenonowe reflektory i 18-calowe koła. We wnętrzu podróże umilało nagłośnienie BOSE, pół-skórzane ogrzewane fotele, a także czujniki parkowania oraz martwego pola, co na tamte czasy było dość sporym udogodnieniem.
Odświeżenie wyglądu, podobnie jak w generacji GL, Mazda zaplanowała po trzech latach i zmiany dotyczyły przedniego zderzaka, świateł oraz wnętrza. Auto wciąż jednak nie prezentowało się zbyt okazale. To miało się zmienić wraz z generacją GJ, która zadebiutowała w niezwykle przełomowym dla całej marki 2012 roku.
Mazda 6 – jedno z najładniejszych aut klasy średniej
Słowem, które należy kojarzyć z przełomem w Mazdzie, jest SkyActiv. Jest to pakiet rozwiązań, który obejmował nowe, lżejsze platformy podłogowe i gamę silników, a ponadto był punktem zwrotnym w stylistyce pojazdów z Hiroszimy. Do tej pory dość nijaki przedstawiciel segmentu D stał się jednym z najładniejszych aut tej kategorii dzięki odważnej i nowoczesnej stylistyce pełnej ostrych, wyrazistych
Mazda 6 – dane techniczne i wymiary
Wszystkie generacje Mazdy 6 posiadają nadwozie o długości około 4,7 metra. Wyjątkiem są modele na rynek amerykański oraz sedan z trzeciej generacji o długości 4870 milimetrów, który miał spełniać wymagania z USA. Masa własna nie jest ogromna, gdyż niewiele przekracza ona 1300 kilogramów, a bagażniki w każdej z generacji mogą pomieścić około 500 litrów, co zawstydza nawet niektóre SUV-y.
Mazda 6 – gama silnikowa i napęd
Pod maską trzeciej generacji Mazdy 6 można znaleźć jednostki zarówno wysokoprężne, jak i benzynowe. Te pierwsze występowały w pojemnościach 2.2 litra i miały moc wynoszącą 150 oraz 175 koni mechanicznych przed drugim faceliftingiem. Po odświeżeniu modelu, ta druga generowała o dziewięć koni więcej.
Silniki benzynowe miały pojemność kolejno 2.0 i 2.5 litra, a moc wynosiła 145, 165 i 192 KM. Liczby te uległy zmianie po drugim faceliftingu i najmocniejsza jednostka zamiast 192 generuje 194 koni mechanicznych. W każdej z generacji poza drugą można znaleźć napęd na cztery koła, choć bazowym jest przedni.
Mazda 6 – ceny samochodów używanych
Samochody używane z Hiroszimy oznaczone numerem 6 to w znacznej większości przedstawiciele najbardziej udanej, trzeciej generacji. Ich ceny zaczynają się od nieco ponad 40 tysięcy złotych i osiągają wartość do nawet 60 tysięcy w pierwszej wersji. Za model po pierwszym faceliftingu należy zapłacić 50-90 tysięcy złotych. Ceny po drugim lifcie są już znacznie wyższe i mieszczą się w zakresie od niecałych 90 tysięcy do nawet 150 tysięcy złotych.
Mazda 6 – ceny nowych samochodów
Ceny nowej Mazdy 6 zaczynają się od niecałych 130 tysięcy złotych. Za najlepiej wyposażoną wersję z 2.5 litrowym silnikiem można zapłacić nawet ponad 200 tysięcy złotych - jest to edycja 100th Anniversary.