Lexus ES - komfortowa limuzyna
Lexus ES to model samochodu osobowego marki Lexus, który produkowany jest przez Koncern Toyota Motor Corporation od 1989 roku. W Ameryce Północnej i Australii nosił początkowo nazwę GS. Od 2018 roku produkowana jest już VII generacja tego modelu. I generacja produkowana była tylko 2 lata i już w 1991 roku wprowadzono drugą wersję tego modelu, którą po 5 latach zastąpiono modelem ES III. Lexus ES IV produkowany był także przez 5 lat w latach 2001-2006 kiedy pojawiła się ES V gdzie definitywnie zmieniono wloty powietrza i auto opcjonalnie mogło otrzymać szklany dach oraz 17" alufelgi. W 2012 debiutu doczekała się VI generacja, która otrzymała charakterystyczny dla całej lini Toyoty gril oraz światła LED. Wtedy też od podstaw zaprojektowano wnętrze. W 2015 po liftingu dodano do wyposażenia systemy bezpieczeństwa takie jak asystent toru jazdy, system zapobiegający kolizjom przy niskich prędkościach czy aktywny tempomat.
Lexus ES VII produkowany jest od 2018. Produkowany jest on na tej samej platformie co Toyota Camry, jednak z wieloma zmianami, przez co prace nad nim trwały ponad 3 lata. Lexus ES to bardzo komfortowa limuzyna. ES jest wyposażony w bardzo wydajny hybrydowy układ napędowy i oprócz niskiej emisji zanieczyszczeń oferuje naprawdę niskie koszty eksploatacji.
Kluczowymi rywalami Lexusa ES są BMW serii 5, Mercedes E-Class, Audi A6,Volvo S90 i Jaguar XF. Lexus ES ma zdecydowanie inne podejście do wszystkich tych rywali, zwłaszcza w zakresie dostępnych nadwozi i układów napędowych. ES jest dostępny tylko jako sedan co jest przeciwieństwem do BMW, Audi, Jaguara, Volvo i Mercedesa, które są dostępne jako kombi czy nawet coupe.
Hybrydowy system benzynowo-elektryczny można sparować tylko z przekładnią CVT, a więc nie ma manualnej skrzyni biegów w żadnej wersji wyposażenia. Standardowa wersja 300h jest dobrze wyposażona i zawiera funkcje zwykle wymieniane jako opcje kosztowe, takie jak adaptacyjny tempomat z 2 poziomem autonomii. Następna jest edycja Premium, która jest wyposażona w 18" felgi aluminiowe, podgrzewaną kierownicę i przednią szybę oraz bezprzewodowe ładowanie smartfona. Wyżej w hierarchii modeli znajduje się wersja F Sport. Ta specyfikacja dodaje adaptacyjne zawieszenie i „potrójne” przednie reflektory. Zawieszenie w znacznym stopniu zmienia charakter modelu ES.