Mercedes-Benz CL - sportowa klasa luksusowa
Mercedes-Benz CL
Mercedes-Benz CL jest samochodem sportowym zaliczanym do klasy luksusowej. Produkowany był w latach 1996-2014. Kod fabryczny tego modelu to C140 i oparto go na klasie S ze zmianą kształtu świateł, większym gilem ze znaczkiem na nim. Druga generacja pojawiła się już po 4 latach i wprowadzono wraz z nią podwójne reflektory. Silniki dostępne w wersji CL to V8 i V12 wraz z 5 lub 7 biegową automatyczną skrzynią.
III generacja produkowana była przez 8 lat, od roku 2006. Model CL to komfort dzięki pneumatycznemu zawieszeniu i wykończeniu wnętrza w standardzie premium. Patrząc na wersję 500 CL to prawdziwy sportowy krążownik, a wersja AMG z 5,5 litrowym silnikiem V8 to przygoda nawet na prostej drodze. Długość Mercedesa CL to ponad 5 metrów, niski dach i świetnie wyglądajacy przód, a we wnętrzu luksus dla 4 osób. Mimo to wersja SL miała zdecydowanie lepszą sprzedaż, praktycznie dając to samo co jak by nie było już starszy CL. Nawet AMG z kratami na grilu i spojlerami nie był w stanie konkurować z Mercedesem SL.
Nowością w tym modelu było aktywne zawieszenie Active Body Control. System ten za pomocą czujników zbiera sygnały i jest w stanie całkowicie wytłumić kołysanie przy hamowaniu, czy jeździe w zakrętach. System Active został po 10 latach zastąpiony pneumatycznym zawieszeniem Airmatic.
W wyposażeniu znalazły się biksenony, tempomat, klimatyzacja, elektrycznie sterowane fotele czy ogrzewanie postojowe. CL to innowacje jak np. tempomat z asystentem odległości od pojazdu poprzedającego, karta zamiast kluczyka, poduszki nad oknem i boczne dla pasażerów, obsługa głosowa czy system informacji o kolizji z powiadamianiem o lokalizacji pojazdu drogą satelitarną. Mercedes-Benz CL to skóra nawet na desce rozdzielczej, drewno na słupkach drzwi i Alcantara na podsufitce.
Systemy bezpieczeństwa to monitoring kierowcy, kontrola trakcji i poślizgu, mierniki ciśnienia powietrza w kołach. Mimo to prestiżowe coupe CL 500 przegrywało z konkurencją Porsche 911, BMW M6 z racji tego, że było nie tak bardzo sportowe, a z Jaguarem XKR i BMW 650i z powodu wysokiej ceny.