Mini Countryman - mini crossover
Mini Countryman to crossover produkowany od roku 2010. To pierwszy tego typu samochód reprezentujący markę Mini. Początkowo produkowany był w wersji 5 drzwiowej, a od roku 2013 w sprzedaży była dostępna wersja 3-drzwiowa. W I generacji dokonano większych zmian w nadwoziu w roku 2014 i wtedy też zmodernizowano silniki i poszerzono opcje wyposażenia.
Mini Countryman doczekał się w roku 2011 wersji sportowej. Auto o mocy 300 KM z napędem 4x4 uczestniczyło w rajdach WRC. Na potrzeby uczestniczenia w rajdach terenowych skonstruowano Mini All4 Racing, które brało udział w rajdzie Dakar w 2012 roku a także w Pucharze Baja, gdzie za kierownicą znalazł się Krzysztof Hołowczyc. Uczestnictwo w rajdzie Dakar odnotowano po raz drugi w roku 2017 w nieco zmienionym Mini Countryman-em, bo o mocniejszym silniku (355 KM).
Mini Countryman II generacji produkowany jest od 2016 roku. Auto jest teraz dłuższe i szersze, oparte na platformie BMW X1. Otrzymało przestronniejszy drugi rząd siedzeń. Od roku 2019 dostepna jest wersja z napędem hybrydowym plug-in (Countryman SE). Napędem w hybrydzie jest 1,5 litrowy silnik benzynowy o mocy łącznej z elektrycznym 224 KM. Na samym silniku elektrycznym jest w stanie pokonać 45 km z prędkością do 125 km/h.
Mini Countryman to największy model w ofercie Mini. Jest praktyczny, przestronny i sprawia przyjemność z jazdy. Dostępny jest z napędem 4x4, a jego topowy model JCW dysponuje mocą 302 KM. Wszystkie modele dostępne są w 3 opcjach wyposażenia: Classic, Exclusive i Sport. Sport i Exclusive oferują sportowe fotele, ale tylko Sport ma skórzaną tapicerkę.
Wyposażenie to m.in. adaptacyjne reflektory LED, a wnętrze przyciąga wysokiej jakości materiałami na desce rozdzielczej i fotelach. Oczywiście obecne są czujniki parkowania, tempomat, klimatyzacja, radio DAB z Bluetooth. Systemem informacyjno-rozrywkowym zarządzamy poprzez 8,8” ekran, który wyświetla też nawigację satelitarna.