Mini Countryman – wybór silnika

Mini Countryman – wybór silnika

Mini Countryman to popularne auto osobowe brytyjskiej marki Mini, które zaliczane jest do samochodów typowo miejskich. Ta popularna marka wykupiona została jakiś czas temu przez BMW, które kontynuuje jej tradycje. Obecnie sprzedawana jest już druga generacja aut w tym modelu. Samochód dostępny jest w wariantach z trzema, różnymi silnikami.

 

Silnik N18 – klasyczne rozwiązanie do aut miejskich

 

Model BMW N16 to chyba jedno z najbardziej klasycznych rozwiązań, które stosuje się w autach BMW i pokrewnych marek tej kategorii. N18 to czterocylindrowy silnik o maksymalnej mocy wynoszącej 178KM. Jak na stosunkowo nieduże auto takie jak Mini Countryman silnik ten zapewnia więc bardzo dobre parametry jazdy. Możliwa jest jazda dynamiczna i wystarczająco szybka, a jednocześnie dość ekonomiczna. Średnie zużycie paliwa dla tego silnika wynosi nie więcej niż 6,4-7 litrów na 100 km. 

 

Model N16 – nowoczesny silnik trzycylindrowy

 

Silniki cylindrowe to swego rodzaju nowość na motoryzacyjnym rynku. Opracowywane były już od bardzo dawna, aczkolwiek pierwsze modele miały pewne wady, przez które nie cieszyły się wielką popularnością. Była to przede wszystkim dość głośna prace, ale również zbyt mocno odczuwalne przez kierowcę drżenia silnika. Prace nad tą technologią zostały mocno przyspieszone ze względu na presję ze strony regulacji UE, które nakładają na producentów konieczność oferowania swoich modeli z mniejszymi i bardziej oszczędnymi silnikami. Właśnie takim silnikiem jest 3-cylindrowy N16. Jest to silnik dość nowy, jednak zdecydowanie nie należący do najnowszej generacji takich konstrukcji. W związku z tym generowany hałas jest raczej średni, a zużycie paliwa niewielkie, ale nie tak małe, jak w przypadku najnowocześniejszych silników 3-cylindrowych. Moc tego 1,5-litrowego silnika to 136 KM. Zdecydowanie z silników dostępnych dla tego modelu jest to najmniej polecana opcja.

 

Silnik N47N – wysokoprężny, nowoczesny model

 

Najczęściej natomiast wskazuje się jako najlepszy silnik do Mini Countryman na model  N47N. Jest to czterocylindrowy silnik wysokoprężny, który cechuje się dość dużą mocą – 190 KM. Może auto nie zyska dzięki niemu sportowego charakteru, ale z całą pewnością pozwoli na bezpieczną, dynamiczną jazdę. Wielkim plusem tego dwulitrowego silnika jest również małe zużycie paliwa. W tym przypadku średnie spalanie wynosi 5,1-5,4 litra na 100 km, co jak na silnik o takich parametrach jest naprawdę dobrym wynikiem. Na pewno docenią go kierowcy szukający czegoś taniego w eksploatacji i ekologicznego.

Mini Countryman – wybór silnika
Mini Countryman – wybór silnika
Mini Countryman – wybór silnika