Mini One - jak wybrać silnik?

Mini One - jak wybrać silnik?

Mini One to popularny, mały samochód znanej brytyjskiej marki. Jakiś czas temu została ona przejęta przez niemiecki koncern motoryzacyjny BMW. Wersja One to przede wszystkim samochód przeznaczony do miasta. W handlu oferowany z trzynastoma różnymi silnikami. Jaki sprawdzi się najlepiej w samochodzie tego typu?

 

Dlaczego warto postawić na silnik 3-cylindrowy?

 

Silniki 3-cylindrowe kilka lat temu szturmem podbiły rynek motoryzacyjny. Dzisiaj znaleźć można jej w wielu samochodach, a szczególnie często używane są w niewielkich autach miejskich. Ich największą zaletą jest oczywiście niewielkie spalanie. Dlatego też jest to bardzo polecane rozwiązanie dla kierowców, którzy w motoryzacji szukają przede wszystkim rozwiązań ekologicznych. Firmą, która szczególnie mocno inwestuje w rozwój silników trzycylindrowych jest BMW – niemiecki gigant, który do tej pory kojarzony był przede wszystkim z mocnymi silnikami 6-cylindrowymi. Duży wpływ mają na to ciągle zaostrzające się przepisy UE, które nakładają na koncerny motoryzacyjne obowiązek wypuszczania na rynek samochodów spalinowych również w wersji ekonomicznej. Wadą takich silników jest trochę głośniejsza praca. Na szczęście w nowszych modelach BMW udało się ten problem wyeliminować.

 

Silnik B38C – dlaczego warto się na niego zdecydować?

 

Silnik BMW B38C to bardzo nowoczesna konstrukcja, jeden z lepszych obecnie dostępnych modeli silników trzycylindrowych. Mimo bardzo niewielkich rozmiarów tego półtoralitrowego modelu i bardzo małego zużycia paliwa konstruktorom udało się zbudować silnik i maksymalnej mocy sięgającej aż 140 KM, co dla silników tego typu jest wielkością wręcz spektakularną. Jest to właśnie jeden z tych modeli silników, w przypadku których skutecznie udało się wyeliminować problem zbyt głośnej pracy i za bardzo odczuwalnych drgań – silnik pracuje cicho i zapewnia komfortową jazdę.

 

Model B38 – klasyka, w którą warto zainwestować?

 

Niewiele mniejszą mocą charakteryzuje się silnik B38. W tym przypadku wynosi ona 136 KM, co również jest bardzo dobrym wynikiem przy niewielkim litrażu. Główną zaletą tego silnika jest natomiast wyjątkowo mały (nawet jak na silniki 3-cylindrowe) pobór paliwa. W mieście auto pali niewiele ponad 6,5 litra na 100 kilometrów, a poza miastem zużycie może spaść nawet do 4,5 litra. Jest to więc doskonały silnik dla kierowców, którzy szukają czegoś oszczędnego, a także dla tych, dla których istotna jest troska o środowisko i maksymalne ograniczenie zużycia paliw kopalnych. Moni One z tym silnikiem jest pod tym względem jednym z bardziej oszczędnych aut.