Nowy Nissan Qashqai 2021r.
Nissan Qashqai trzeciej generacji to pierwszy samochód marki rodem z kraju kwitnącej wiśni, który został zbudowany na zupełnie nowej platformie. Skutkiem takiego działania było odchudzenie pojazdu o 60 kilogramów mimo większych rozmiarów w porównaniu do poprzednika. Z kolei pojemność bagażnika wzrosła aż o 74 litry, jednak to napęd e-Power okazuje się prawdziwym hitem. Co warto wiedzieć na temat nowego Qashqaia?
Pomocne modernizacje
Rozstaw osi nowego Nissana został zwiększony o 20 mm, wysokość jest większa o 25 mm, szerokość o 32 mm, a długość o 35 mm. Wielu ciekawią jednak ostry rysy "twarzy" Qashqaia, które sporej części z nas przypominają model Ariya. Zaimplementowane reflektory LED w pełni automatycznie dopasowują wiązkę światła do warunków, jakie panują na drodze, a także częściowo się wygaszają, kiedy z naprzeciwka nadjeżdża inny pojazd. Innowacja ta sprawia, że światła są w stanie zapewnić kierowcy większy zasięg oraz szerszą widoczność. Przy tym jednak pozostali uczestnicy ruchu drogowego nie są oślepiani, co jest niezwykle ważne.
Cyfryzacja wnętrza pojazdu
Nowy Nissan Qashqai to zupełnie odmieniony design oraz pełna cyfryzacja. W samym centrum kokpitu znajdziemy aż 9-calowy ekran połączony z systemem NissanConnect. Rozwiązanie to umożliwia nam zarządzanie multimediami, nawigacją oraz wszelkiego rodzaju ustawieniami samochodu. Oprogramowanie to jest w pełni kompatybilne z Apple CarPlay oraz Android Auto. Warto jednak dodać, że ku uciesze wielu osób fizyczne pokrętła oraz przyciski nie zostały zamienione na ich cyfrowe odpowiedniki. Zamiast analogowych zegarów jednak, za kierownicą znajdziemy wirtualny kokpit wraz z ekranem o imponującej przekątnej 12,3 cala. Możliwość jego konfiguracji jest naprawdę szeroka i odbywa się w intuicyjny sposób. Na tym jednak nie koniec, kierowca do dyspozycji ma również wyświetlacz head-up, którego przekątna równa się 10,8 cala. Na linii wzroku osoby prowadzącej samochód mogą zostać wyświetlone wszelkiego rodzaju informacje wspomagające prowadzenie, nawigacyjne, czy też drogowe. W aucie zarówno z przodu, jak i z tyłu nie brakuje także portów ładowania USB-C oraz USB-A.
Przestronność i lekkość
Propozycja od japońskiego producenta zapewnia nam znacznie więcej miejsca w kabinie. Ucieszy to z pewnością pasażerów siedzących z tyłu, których przestrzeń została zwiększona aż o 28 mm. Warto także wspomnieć o luzach nad głowami z przodu i z tyłu, których jest więcej o 15 mm. Jak już wspominaliśmy, pojemność bagażnika powiększyła się o 74 litry do równych 484. Nie możemy także zapomnieć o tym, że nowy Qashqai jest lżejszy o 60 kilogramów, a przy tym jego sztywność wzrosła o 41 procent. To imponujący wynik, za który naprawdę należy pochwalić japońską markę.
Niesamowita jednostka napędowa e-Power
To turbodoładowany silnik benzynowy 1.3 DiG-T wraz ze wsparciem 12W miękkiej hybrydy, a także elektryczny napęd e-Power zapewni nam moc w czasie poruszania się nowym Qashqaiem. Pierwsze rozwiązanie odpowiada za wspomaganie jednostki spalinowej w czasie ruszania i obejmuje ono zupełnie oddzielny zestaw wykorzystanych akumulatorów litowych, znajdujących się pod podłogą. Na tym jednak nie koniec, układ zwiększa moment obrotowy w trakcie przyspieszania, zapewniając nam dodatkowe 6 Nm przez równe 20 sekund.
Znacznie ciekawszym rozwiązaniem jest układ e-Power, który po raz pierwszy zawita na Starym Kontynencie. W jego skład wchodzi silnik benzynowy o mocy 154 KM wraz z falownikiem, alternatorem, bardzo wydajnym akumulatorem oraz oczywiście silnikiem elektrycznym o mocy 188 KM. Na jakiej zasadzie działa ten system? Silnik spalinowy odpowiada tylko i wyłącznie za doładowywanie akumulatora. W związku z tym najważniejszą różnicą w porównaniu do klasycznego pojazdu elektrycznego jest to, że źródłem energii jest zarówno bateria, jak i benzynowiec. Efektem tego są naprawdę świetne osiągi i brak obaw o zasięg.