Opel Insignia - segment klasy średniej wyższej
Skoro już kupujemy samochody używane, to warto wybrać coś wyjątkowego. Jeśli zależy nam na świetnym samochodzie osobowym, który jest wręcz klasyką gatunku, postawmy na mało awaryjny samochód niemieckiego producenta, jakim jest Opel Insignia.
Opel Insignia ogólnie
Opel Isignia to zdecydowanie samochód ponadczasowy. Jednak jego kokpit, choć z pewnością bardzo ładny pozostawia wiele do życzenia, jeśli chodzi o jakość materiałów wykończeniowych. Plusem są fotele i ogólna wygoda podczas jazdy - tutaj Insignia ma się naprawdę czym pochwalić. Podróż nią to kwintesencja przyjemności. Jest przestronna i wygodna tak jak mało, które auto. Opel Insignia jest praktycznym autem. To dobry wybór, jeśli szukasz dużego samochodu rodzinnego (jego bagażnik może zmieścić nawet 500l bagażu).
Opel Insignia - charakterystyka
Opel Insignia jest egzemplarzem produkowanym od 2008 do teraz. Samochód ten należy do segmentu klasy średniej wyższej. Kupując samochody używane Opel Insignia możemy wybrać nadwozie typu kombi lub sedan. W ciągu 13 lat produkcji powstało 12 wersji tego modelu. Dostępna jest opcja cztero i pięciodrzwiowa. Silnik tego modelu ma moc od 110 do 325 KM przy pojemnościach od 1364 do 2792 cm3 (diesel, benzyna lub benzyna- LPG). Samochód posiada dołączany napęd na 4 koła, napęd stały na 4 koła lub tylko napęd na przód. Dostępne poziomy wyposażenia obejmują: reflektory LED, czujniki parkowania, system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym i łącznością Apple CarPlay i Android Auto, nawigację z rozpoznawaniem znaków drogowych, dwustrefową klimatyzację i tempomat.
Opel Insignia - wady
Starsze modele Insigni dostępne na rynku wtórnym mogą nie napawać zbytnim optymizmem ze względu na swoją wadliwą elektronikę. Są to jednak drobne usterki, które nie powinny mieć wpływu na decyzję o jej zakupie. W niektórych modelach tego Opla mogą wystąpić problemy z chłodnicą czy wspomaganiem kierownicy. Awariom ulegają także wszystkie łożyska w ręcznej skrzyni biegów. Samochód został bardzo dobrze zabezpieczony przed rdzą, jednak na najstarszych egzemplarzach możemy dostrzec już pewne ślady korozji - nie są one jednak duże. Ogólnie cały samochód jest raczej bezawaryjny i z pewnością wart swojej ceny.