Opel Insignia - segment D
Insignia to model samochodu klasy średniej (segment D) produkowany przez niemiecką firmę Adam Opel AG od 2008 roku. Należy do koncernu General Motors, koncernu w Stanach Zjednoczonych. Insignia odziedziczyła jednocześnie dwa modele: Vectra i Signum. Przed premierą Insignii wypuszczono również dwa prototypowe samochody o tej samej nazwie, demonstrując przyszły trend stylistyczny Opla. Masowo produkowana Insignia zadebiutowała na Londyńskim Salonie Samochodowym w 2008 roku. Samochód oferuje trzy rodzaje nadwozia: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowy kombi.
Insignia to pierwszy nowy model Opla, który przełamuje kanciaste linie nadwozia. Jego kształt jest bardzo świeży, o okrągłym, mięsistym kształcie. Aby krzywe nie wyglądały zbyt monotonnie, tu i ówdzie przycina się je w ostre krawędzie. Zastosowanie niewielkich bocznych szyb sprawia, że samochód wygląda na większy niż jest w rzeczywistości. Należy jednak zauważyć, że Opel Insignia nie jest małym samochodem, bo ma 4,8 metra lub 4,9 metra. Wnętrze jest bardzo przestronne. Nawet wysoki mężczyzna siedzący na tylnej ławce, nawet jeśli przednie siedzenie jest przesunięte daleko do tyłu, nie poczuje, że brakuje mu miejsca na nogi. Z przodu jest dużo miejsca na nogi i czubek głowy. Fotele są przestronne i wygodne, z dobrym podparciem bocznym.
Podstawowa wersja obejmuje elektryczne szyby, elektrycznie i podgrzewane lusterka wsteczne, uchwyty ISOFIX, przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, ABS i ESP. Opcjonalnie dostępny jest tempomat, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, skórzana tapicerka i czujnik deszczu. W wiodącym teście zderzeniowym Euro NCAP Opel Insignia otrzymał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek.
Samochód jest wyposażony w różnorodne silniki benzynowe i wysokoprężne. Pierwsza obejmuje 1,4-litrową jednostkę napędową wspomaganą turbosprężarką. Maksymalna moc silnika to 140 KM. Od początku produkcji dostarczał wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra i mocy zaledwie 115 KM, ale niestety nie zapewniał dobrych osiągów dla tego samochodu. Lepszym od niego wyborem jest 1,8-litrowy 140-konny silnik, który w czerwcu 2011 roku został zastąpiony 1,4-litrowym turbodoładowanym silnikiem. Co ciekawe, Insignia oferuje napęd na przednie koła oraz napęd na wszystkie koła.