Peugeot 108 - jaki silnik wybrać?
Peugeot 108 jest uważany za dobry samochód do codziennego użytkowania np. w przestrzeni miejskiej i na potrzeby pokonywania niewielkich odległości. Choć nie jest wersją popularną na trasy, ale jako atut wskazuje się tu silnik - zwłaszcza w wersji Peugeot 108 1.0 E-VTI 68KM 50KW, który na rynek trafiał w latach 2014 - 2017. Dlaczego właśnie taki warto wybrać kiedy rozważamy zakup Peugeota 108?
Peugeot 108 1.0 E-VTI 68KM 50KW 2014-2017
Na tle innych wersji silnika tego modelu, takich jak Peugeot 108 1.0 VTI 68KM 50KW (2014-2017) oraz Peugeot 108 1.2 VTI 82KM 60KW (2014-2017) to właśnie wersja 108 1.0 E-VTI 68KM 50KW (2014-2017) jest zdaniem kierowców na zdecydowanie pierwszym miejscu. Co za tym przemawia?
Za tak wysoką oceną stoi całokształt, czyli prezentacja zewnętrzna samochodu. Jeśli chodzi o wrażenia w zakresie oceny silnika to kierowcy wskazują na fakt, że mimo 1 litra pojemności dobrze sprawdza się w przestrzeni miejskiej i na potrzeby niedalekich dojazdów do np. miejsca pracy. Skrzynia biegów daje możliwość osiągnięcia prędkości do 100km/h, biegi są długie, ale wielu kierowców wskazuje na dość mocno odczuwalny brak szóstego biegu, co jest dość widoczne podczas jazdy na dłuższych odcinkach. W tym zakresie należy podkreślić, że np. jazda na autostradzie jest w tej sytuacji niekomfortowa.
Na tle innych wersji silnika Peugeota 108 to właśnie 108 1.0 E-VTI 68KM 50KW (2014-2017) cieszy się wysokim uznaniem kierowców także z uwagi na układ jezdny. Nawet na dość trudnych odcinkach, np. drogach z dziurami, sprawdza się on optymalnie, ale przy większej prędkości odczuwalne jest działanie bocznych podmuchów wiatrów.
W zakresie ergonomii jazdy warto wskazać, z kolei, na wygodne fotele i pozycję za kierownicą. A jeśli chodzi o awaryjność to jest ona niska i czasami wskazuje się np. na uszkodzenia łożyska oporowego sprzęgła podczas osiągnięcia przebiegu na poziomie 80 tys. km, ale usterka często jest naprawiana jeszcze na gwarancji.
Peugeot 108 1.0 E-VTI 68KM 50KW (2014-2017) uważany jest za dobry samochód do codziennej jazdy na niewielkie odcinki. Z uwagi na tę wersję silnika można mówić tu o sprawdzeniu się trzycylindrowych jednostek, co może być pozytywnym zaskoczeniem dla kierowców, którzy nie wierzą w moc tak małego samochodu. W warunkach miejskich można, jednak wskazać, że sprawdza się jako samochód ekonomiczny, a jednocześnie dość dynamiczny. W praktyce możemy mówić o wręcz symbolicznym spalaniu - w mieście jest to nawet poniżej 6 litrów, a w trasie nawet nieco poniżej 4 litrów. Do tego dochodzi dość dobra kultura pracy, dzięki czemu cieszy się dobrymi opiniami wśród kierowców.