vw passat

Samochody osobowe do 50 tys.

50 000 złotych to pokaźna kwota, za którą można kupić nowy lub używany samochód niemalże każdej klasy. Do wyboru mamy tu zarówno SUV —y, jak i kombi, limuzyny, pick — up’y czy miejskie i kompaktowe auta. O czym warto pamiętać wybierając pojazd do 50 tys.? Jakie są godne polecenia samochody w tej cenie?

 

Jak wybrać idealny samochód osobowy do 50 tys.?

Jak już zostało wspomniane, kwota rzędu 50 000 złotych daje bardzo duże możliwości, jeżeli chodzi o wybór auta. Biorąc pod uwagę średni spadek ceny samochodów, w podanej cenie kupić można 5 — letni pojazd, za który poprzedni właściciel musiał zapłacić minimum 100 000 złotych. Szukając auta do 50 tys., warto zdawać sobie sprawę z tego, że w ostatnich latach do czynienia mieliśmy ze znacznym skomplikowaniem techniki motoryzacyjnej. Niemalże każdy silnik — czy to benzynowy, czy wysokoprężny, posiada na wyposażeniu bezpośredni wytrysk paliwa zawierający nie należące do najtańszych elementy, takie jak pompy wysokiego ciśnienia czy wtryskiwacze. Kilkuletnie samochody z silnikiem diesla oraz benzynowym posiadają także turbosprężarkę oraz filtr cząstek stałych. Dodatkowo, znaleźć można w nich również rozmaite sterowniki i czujniki.

 

Około 5 — letnie samochody osobowe do 50 tys. mają najczęściej przebieg na poziomie 75 000 — 150 000 kilometrów. Im jest on wyższy, tym większe prawdopodobieństwo, że w najbliższym czasie niezbędne będzie tam zainwestowanie w elementy zawieszenia, takie jak amortyzatory czy łączniki stabilizatora, a dodatkowo również w ksenon czy oświetlenie LED. Niekiedy w pojazdach wyprodukowanych około 5 lat temu wymienić należy także wyposażenie wnętrza typu monitor z panelem sterowania, sprężarka klimatyzacji czy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Jeżeli dany samochód ma powyżej 100 000 kilometrów przebiegu, wystąpić mogą w nim rozmaite problemy związane z niewłaściwym serwisowaniem czy nieprawidłową eksploatacją. Mowa tu między innymi o zbyt rzadkiej wymianie filtrów, oszczędzaniu na oleju silnikowym  czy przeciążaniu pojazdu. Usunięcie tego typu usterek może kosztować niekiedy nawet kilka tysięcy złotych.

 

Oglądając samochody za około 50 000 złotych, należy uważać na nieuczciwych sprzedawców. Wielu z nich decyduje się na przykład na zakup powypadkowego, mocno uszkodzonego pojazdu i przygotowanie go do sprzedaży sprytnie maskując problemy techniczne i wszelkiego rodzaju uszkodzenia. W ten sposób na jednym aucie mogą oni zarobić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Wielu nieświadomych kierowców kupuje w ten sposób samochód powypadkowy, popowodziowy czy użytkowany przez wypożyczalnię lub korporację taksówkarską. Warto być świadomym tego, że na rynku dostępny jest szereg dedykowanych środków chemicznych mających na celu skutecznie ukrycie usterek. Co więcej, wiele aut do 50 tys. ma zdemontowany układ SCR czy filtr cząstek stałych.

 

skoda superb

Najlepsze samochody do 50 000 złotych

Jakie są godne polecenia samochody osobowe do 50 tys.? Pierwsza propozycja to Toyota Aygo II. Jest to jedno z najpopularniejszych aut segmentu A, jakie można spotkać na polskich drogach. Toyota Aygo II jest bezawaryjnym, bezpiecznym samochodem, który bardzo dobrze sprawdza się podczas jazdy po mieście. Do zalet tego modelu zaliczyć można również oszczędny silnik. Z łatwością uzyskać można tu wyniki spalania na poziomie około 5 — 7 l/100 km.

 

Dysponując budżetem na poziomie 50 000 złotych, kupić można również Mazdę 6 III. Tym, co wyróżnia ten model są między innymi niezwykle udane silniki benzynowe przekładające się na bardzo dobre osiągi. W szczególności godny polecenia jest Skyactiv — G o pojemności 2 l, z trwałym łańcuchowym rozrządem.

 

Kierowcy, którzy na samochód osobowy mogą wydać około 50 tys., zdecydować mogą się na kupno Škody Superb III. To samochód niezwykle praktyczny, we wnętrzu którego znajduje się szereg funkcjonalnych, pojemnych schowków oraz gadżetów w pozytywny sposób wpływających na ergonomię przestrzeni pasażerskiej oraz bagażowej. Model ten jest doceniany przez użytkowników również za bardzo dobry współczynnik osiągów do spalania.