Jeep Renegade to kompaktowy SUV produkowany przez amerykańską markę od 2014 roku. Wcześniej ta nazwa była już używana jako wersja wyposażenia w modeli Willys CJ (1955-1983). Na rynku mamy dostępną wyłącznie pierwszą generację modelu. Aktualnie jest to 5-miejscowy miejski SUV, który jest efektem współpracy Jeepa w koncernie Fiat Chrysler Automobiles. Wnętrze, jak na auto o korzeniach terenowych, jest wyjątkowo zaskakujące – wygodne, komfortowe i bardzo dobrze wykończone. Całość jest solidnie dopasowana i kabina Renegade wypada znacznie lepiej na tle konkurencji miejskich crossoverów. Do modelu oferowana jest kilka konfiguracji napędu i bogata gama silników – zarówno jednostek benzynowych jak i wysokoprężnych. Co ważne, auto nie przechodziło akcji serwisowych, nie są również zgłaszane poważne awarie, dzięki czemu śmiało można je uznać za bezawaryjne. Oprócz tego design modelu Jeepa jest bardzo ciekawy, świeży i zdecydowanie zwraca na siebie uwagę. To jedna z ciekawszych propozycji w tym segmencie. Jeśli zatem interesuje Cię nowy lub używany Jeep Renegade – koniecznie sprawdź oferty sprzedaży na naszej stronie. Z pewnością znajdziesz egzemplarz dopasowany do Twoich wymagań.
Jeep Renegade FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Jeep Renegade?
Jeep kojarzony jest z autami czysto terenowymi, lecz czasy się zmieniają i nawet ta amerykańska musiała stworzyć miejskiego crossovera. Jeep Renegade bo o nim mowa jak inne miejskie crossovery oferuje małe jednostki napędowe o rozsądnym spalaniu.
Podstawowa benzyna o pojemności 1.0 litra średnio potrzebuje od 5.4 do 5.7 litra na 100 kilometrów. Nieco większy apetyt ma silnik 1.3 Turbo, którego średnie spalanie wynosi od 5.5 do 5.9 litra. Jednostka 1.3 Turbo o powiększonej mocy jest już dość paliwożerna przez zamontowanie w niej napędu 4x4. Taki silnik korzysta średnio z ponad 7 l/100 km. Najbardziej oszczędne są jednostki hybrydowe typu plug-in, które w teorii mogą spalać jedynie 2 l/100 km.
Dość oszczędne są również diesle z rodziny MultiJet. Najsłabszy potrzebuje niecałe 5 litrów. Nieco mocniejsza i większa przez zamontowanie napędu 4x4 korzysta średnio z niecałych 6 litrów na 100 kilometrów. Topowy silnik wysokoprężny potrzebuje 6.3 l/100 km.
Jaki silnik wybrać Jeep Renegade?
Niezależnie od wyboru Jeep Renegade zapewnia niezłą dynamikę i rozsądne spalanie w mieście. Podstawowy silnik 1.0 Turbo jest raczej średnio opłacalny, gdyż generuje zaledwie 120 KM. Znacznie lepszym wyborem będzie jednostka 1.3 Turbo o mocy 150 KM, lub jej 180-konna wersja z napędem 4x4, który pozwala na spokojniejszą jazdę w trudnych warunkach.
Wśród jednostek wysokoprężnych znajdziemy łącznie pięć różnych odmian dwóch silników. Podstawowy to 120-konny 1.6 MultiJet II. Może on mieć manualną lub automatyczną skrzynię. Mocniejsze i większe jednostki 2.0 MultiJet o mocy 140 lub 170 koni mechanicznych to gwarancja napędu na cztery koła.
Nowość to jednostki hybrydowe PHEV, czyli typu plug-in. Jest to silnik 1.3 Turbo o mocy 190 lub 240 koni mechanicznych, który generuje 270 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Są one połączone z 6-biegowym automatem i napędem na 4 koła. Dzięki temu do 100 km/h miejski crossover rozpędza się w 7.5 sekundy.
Jakie są opinie o Jeep Renegade?
Mały miejski crossover Jeepa jest całkiem nieźle oceniany przez użytkowników. Chwalą oni bezawaryjność samochodu, a koszta eksploatacji są na niższym poziomie niż w przeciętnych autach z segmentu, w którym znajduje się Jeep Renegade. Dobrze oceniane jest także wyciszenie oraz oferowana przestrzeń. Użytkownicy zwracają również uwagę na niezły stosunek jakości do ceny, a także dobry układ jezdny, a w szczególności zawieszenie, które jest bardzo wygodne.
Największe problemy Jeepa Renegade to słaba widoczność zza kierownicy, a także układ elektryczny. Ponadto bagażnik jest naprawdę mały i sprawia problemy nawet przy okazji większych zakupów. Nie najlepiej wypada także ergonomia wnętrza oraz silniki, które są dość małe i słabe.
Mimo wad na ponowny zakup zdecydowałaby się znaczna większość użytkowników, którzy posiadają tego małego, miejskiego crossovera o bardzo ciekawym i dość ładnym designie. Najlepiej oceniane są wersje z jednostkami wysokoprężnymi.
Jakie są wymiary Jeep Renegade?
Auto ma całkiem niewielkie wymiary, lecz nie wypadają one źle na tle konkurencji z segmentu miejskich crossoverów, czyli aut takich jak Opel Mokka, Suzuki Vitara, Renault Captur, czy Volkswagen T-Roc.
Jeep Renegade jest długi na 4236 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2570 milimetrów, który spotkamy także w Fiacie 500X dzielącym płytę podłogową z małym Jeepem. Szerokość wynosi 1805 milimetrów, a wysokość z wliczeniem relingów dachowych sięga od 1667 do 1718 milimetrów i zależy od wersji silnikowej, które różnią się prześwitem.
Najmniejszy prześwit ma model z jednostką 1.3 Turbo o mocy 150 KM. Wynosi on 161 milimetrów. Nieco większy jest w autach z silnikiem 1.0 Turbo, gdzie prześwit mierzy 166 mm. W bazowych dieslach wynosi on 175mm, a z jednostką 2.0 MultiJet o mocy 140 KM mierzy aż 198 mm. Najwyżej nad ziemią znajduje się jednak auto z hybrydą plug-in, gdzie prześwit wynosi 201 mm oraz z najlepszym dieslem. Wtedy Renegade znajduje się 210 mm nad ziemią.
Jakie są ceny Jeep Renegade?
Jeep Renegade był jednym z pierwszym powiewów świeżości w tej amerykańskiej marce, a w sukcesie tego auta z pewnością pomógł fakt naprawdę sporej promocji. Dla Jeepa był to praktycznie nowy start i zdecydowanie było to widać. Ile jednak obecnie kosztuje ten samochód, mając na uwadze ogłoszenia Jeep Renegade? Podstawowa odmiana jest dość tania – Jeep wycenia ją na 105 550 złotych. Pakiet S jednak jest już trochę droższy i osiąga wartość 153 200 złotych.