Kia w ostatnich latach przeszła naprawdę sporą drogę i obecnie razem z Hyundaiem tworzy ona koncern, który według wszelkich statystyk może być uznawany za trzecią siłę globalnego rynku motoryzacyjnego. Poprawa w kontekście osiągów, wyglądu, technologii oraz udogodnień – skok jakościowy Kii jest widoczny na każdej płaszczyźnie. Kia Xceed jest tego idealnym przykładem – jest to crossover bazowany na kompaktowym modelu Ceed, który posiada naprawdę wiele ciekawych cech i jest w stanie naprawdę przypaść do gustu. Poszukujesz takiego auta, jak Kia Xceed? Wiele ofert dotyczących tego modelu znajdziesz na naszej stronie.
Kia Xceed FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Kia XCeed?
Kia XCeed czyli najnowszy członek rodziny Ceed korzysta z tych samych jednostek co bazowy model Ceed. Są to dobrze znane silniki z rodzin T-GDI oraz CRDI. Daje to pewność, że kompaktowy crossover południowokoreańskiego producenta będzie dość oszczędny.
Podstawowy silnik 1.0 T-GDI potrzebuje około 6 litrów na 100 kilometrów. Decydując się na silnik 1.5 T-GDI należy przygotować się na spalanie z zakresu 6.0 – 6.4 litra na 100 km. Dobranie automatycznej przekładni zmienia ten zakres na od 6.2 do 6.4 litra na 100 km. Można go jednak zawęzić w pozytywną stronę poprzez wybór tak zwanej miękkiej hybrydy, która w cyklu mieszanym według testów WLTP potrzebuje od 6.0 do 6.2 litra na 100 km.
Najmocniejsza benzyna, czyli silnik 1.6 T-GDI ma już trochę większy apetyt i spala ponad 7 l/100 km. Oszczędne są diesle 1.6 CRDI, które mają zapotrzebowanie na poziomie nieco ponad 5 litrów na 100 km. Najlepsza jest naturalnie hybryda PHEV, która ma deklarowane spalanie na poziomie 1.5 litra.
Jaki silnik wybrać Kia XCeed?
Wybór podobnie jak w Kii Ceed jest dość spory i zróżnicowany. Odradza się z reguły najmniejszy 120-konny silnik 1.0 T-GDI. Do setki przyspiesza on w 11.3 sekundy. Dobry pośredni wybór to jednostka 1.5 T-GDI. Jest bardziej elastyczna, ma moc rzędu 160 koni mechanicznych i 253 niutonometrów momentu obrotowego, a przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje 9 sekund. W wersji z 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią czas ten wzrasta do 9.2 sekundy.
Najmocniejsza jest jednostka 1.6 T-GDI o mocy 204 koni mechanicznych i 265 niutonometrach maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na rozpędzenie kompaktowego crossovera do 100 km/h w 7.5 sekundy. Hybryda plug-in 1.6 Gdi ma 141 KM i do setki rozpędza się w aż 11 sekund.
Dostępny jest też wysokoprężny silnik 1.6 CRDI o mocy 136 koni mechanicznych. W wersji z manualną skrzynią ma on 280, a z automatyczną 320 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Przekłada się to na przyspieszenie do 100 km/h w 10.2 lub 9.9 sekundy.
Jakie są opinie o Kia XCeed?
Kia XCeed zbiera bardzo dobre opinie od jej użytkowników. Najczęściej i najlepiej oceniane są modele z jednostkami benzynowymi pod maską. Nieco gorzej wypadają pod tym względem diesle oraz hybryda typu plug-in. Użytkownicy najlepiej oceniają przede wszystkim niezawodność kompaktowego crossovera oraz jego stosunek jakości do ceny, który wynika z niezłych silników i wyposażenia w bardzo rozsądnej jak za nowe auto cenie.
Dobrze oceniane jest przestronne wnętrze, które ma bardzo dobry system wentylacji i ogrzewania oraz ergonomię na wysokim poziomie. Nieco gorsze jest jednak wyciszenie kabiny i widoczność zza kierownicy. Uwagę kierowcy zwracają również na dobre silniki i układ jezdny.
Znaczna większość użytkowników zakupiłaby to auto ponownie, a średnia ocen prezentuje się bardzo dobrze i przewyższa niektóre konkurencyjne dla Kii XCeed modele z segmentu kompaktowych crossoverów. Największy problem Kii XCeed to tak naprawdę mało dynamiczna hybryda typu plug-in.
Jakie są wymiary Kia XCeed?
Auto korzysta z dokładnie tej samej platformy podłogowej co Kia Ceed i Kia ProCeed należące do tej samej rodziny modelowej, więc rozstaw osi Kii XCeed wynosi dokładnie 2650 milimetrów. Długość za to mierzy 4395 milimetrów. Szerokość całkowita bez lusterek to 1826 milimetrów, a wysokość sięga 1483 lub 1495 milimetrów w zależności od tego jakie koła zamontujemy. Rozstaw osi przedniej dla bazowych 16-calowych obręczy wynosi 1585 milimetrów, a dla tylnej 1583 milimetry. Zamontowanie większych, 18-calowych kół skraca rozstaw obu osi o dokładnie 10 milimetrów.
Masa własna Kii XCeed wynosi od 1272 do 1342 kilogramów dla jednostek benzynowych. Wersje z silnikiem wysokoprężną ważą co najmniej od 1370 do 1397 kilogramów, a najcięższa jest oczywiście hybryda typu plug-in, której masa własna wynosi od 1519 do 1534 kilogramów. W bagażniku pomieścimy od 426 do nawet 1378 litrów, lecz wybór wersji MHEV zabiera 46 l pojemności. Hybryda mieści od 291 do 1243 l.