BMW serii 6

BMW serii 6 - najlepsze silniki

BMW seria 6 to luksusowe limuzyny zaliczane do klasy wyższej wśród modeli oferowanych przez niemieckiego producenta. Seria ta nie jest tak popularna, jak podobna do niej seria piąta, ale wciąż ma grono wiernych zwolenników. Auta te cechują się charakterystyczną sylwetką i dostępne są w kilku wariantach nadwozia. Samochody z serii 6 BMW występują głównie w wersji z silnikami sześciocylindrowymi, choć dostępny jest też silnik 10-cylindrowy. 

 

Najbardziej popularne silniki stosowane w BMW serii 6

 

Podstawowym modelem silnika przewidzianym dla aut z serii 6 jest M57. Jest to wysokoprężny silnik, którego pierwsze wersje weszły do użytku już pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Ze względu na nowatorską konstrukcję i bardzo dobre parametry silnik był wielokrotnie nagradzany w międzynarodowych konkursach. Najnowsza odsłona tego trzylitrowego silnika cechuje się mocą 286 KM, co w zupełności wystarcza jak na potrzeby tego auta. Jego dużą zaletą jest bardzo niska awaryjność, która została zauważona i doceniona przez wielu kierowców, dzięki czemu przez lata był to jeden z najpopularniejszych silników w swojej klasie. Jego wadą jest to, że obecnie technologia ta nie jest już rozwijana. W przypadku awarii dostępność części zamiennych może więc być nieco ograniczona, choć oczywiście są one dostępne. 

 

Obecnie często wybieranym modelem silnika do aut z serii 6 jest model N52. Cechuje się on przede wszystkim innowacyjną, zaawansowaną technologicznie budową. Silnik wyposażony jest w magnezowo-aluminiową skrzynią korbową i napęd zaworów Valvetronic, który jest w pełni regulowany. Silnik osiąga moc 272 KM przy zmniejszonym w porównaniu do innych modeli zużyciu paliwa. Ten trzylitrowy silnik ma zarówno swoich zagorzałych zwolenników, jak i przeciwników. Zwolennicy wskazują na bardzo przyzwoite parametry. Z drugiej strony wskazuje się na problem z dostępnością części zamiennych, co w połączeniu z przeciętną awaryjnością sprawia, że wybór tego modelu może być problematyczny. 

 

S85 to 10-cylindrowa konstrukcja, której założenia konstrukcyjne oparte zostały na silnikach BMW Williams F1. Model ten zdobył w pierwszym dziesięcioleciu dwudziestego pierwszego wieku wiele nagród i wyróżnień na międzynarodowych konkursach. Jego pojemność wynosi pięć litrów. Maksymalna moc 507 KM plasuje go w kategorii silników wyczynowych. Oczywistym minusem tej konstrukcji jest duże zużycie paliwa rzędu kilkunastu litrów na 100 km, którego nie da się jednak uniknąć w silnikach te wielkości. Z całą pewnością ta konstrukcja idealnie współgra z koncepcją luksusowej limuzyny o dużych gabarytach i z nieco sportowym charakterem.