Citroen Aircross C5 - crossover klasy kompaktowej
Citroen C5 Aircross jest samochodem osobowym typu crossover klasy kompaktowej. Produkowany przez Citroena od 2017 roku debiutu doczekał się jednak dopiero końcem X 2018r. Produkcja modelu odbywa się równolegle w fabrykach we Francji i Chinach by bez problemu zaopoatrywać rynek Europejski i Azjatycki.
Flagowiec Citroena jednak nie do końca ma to, czego się oczekuje by pokonać najlepszych w klasie i dorównać mniejszemu C3 Aircross będącego liderem w swojej klasie. Aircross został po raz pierwszy pokazany w koncepcji C-Aircross na Salonie Samochodowym w Szanghaju w 2015 roku. Charakterystyczny wygląd C5 Aircross to prawdziwy atrybut, ponieważ samochód musi konkurować w szczególnie gorącym segmencie rynku SUV-ów średniej wielkości. Jego rywalami są Nissan Qashqai , Skoda Karoq i SEAT Ateca, ale także większe modele 5-osobowe, takie jak Nissan X-Trail , Toyota RAV4 , Ford Kuga, Peugeot 3008 i 5008.
Jego rywalami są Nissan Qashqai , Skoda Karoq i SEAT Ateca, ale także większe modele 5-osobowe, takie jak Nissan X-Trail , Toyota RAV4 , Ford Kuga, Peugeot 3008 i 5008. Dwa ostanie są to siostrzane samochody C5 Aircross - zbudowane na tej samej platformie Grupy PSA i dzielące elementy, takie jak silniki, skrzynie biegów i niektóre technologie ukryte pod maską. C5 jest bliższy rozmiarom modelu 5008, ale podobnie jak 3008 nie oferuje 7 miejsc.
Jest pionierem programu Citroen Advanced Comfort, który obejmuje zawieszenie z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi i fotelami Advanced Comfort. To ostatnie oznacza, że z tyłu znajdują się trzy pojedyncze, przesuwane, regulowane i składane tylne siedzenia. Chociaż nie ma opcji z siedmioma siedzeniami, oznacza to, że przestrzeń na tylnych siedzeniach jest duża.
Citroen zdecydował się zaoferować tylko trzy poziomy wyposażenia C5 Aircross: podstawowy Feel, średniej klasy Flair i topowy Flair Plus. Modele Feel są dostępne z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech 130 lub silnikiem wysokoprężnym 1.5 BlueHDi 130. Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów jest standardem, a model wysokoprężny jest również dostępny z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Nowością w gamie jest C5 Aircross Hybrid. Wykorzystuje silnik PureTech 180, ale z silnikiem elektrycznym umieszczonym między jednostką napędową a ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.