Hyundai i30 - klasa kompakt
Hyundai i30 jest samochodem osobowym klasy kompaktowej produkowanym od 2007 roku. Od 2016 roku w sprzedaży jest III generacja. Zbudowany jest (model I generacji) na bazie płyty podłogowej współdzielonej z modelem Cee'd i dzieli z nim np. deskę rozdzielczą. W zależności od wersji wyposażony mógł być w system ABS i ESP, 6 poduszek powietrznych, radio CD i USB, elektryczne sterowanie szyb i lusterek.
II generacja tego modelu została skonstruowana w europejskim centrum rozwojowym Hyundaia w Niemczech. Samochód otrzymał nowe proporcje nadwozia i charakteryzował go duży wlot powietrza. Przemodelowana została osłona chłodnicy i pojawiły się nowe silniki. Najbogatsza odmiana Premium dodatkowo wyposażona została m.in. w czujnik deszczu, adaptacyjne reflektory ksenonowe, podgrzewane przednie fotele oraz fotochromowe lusterko wsteczne.
Trzecia generacja obecna od 2016 roku to dobrze zbudowany i dopracowany samochód rodzinny. Nie jest to najbardziej ekscytujący kompaktowy samochód rodzinny na rynku, ale jest dobrze zaprojektowany i jest ekonomiczny, do tego bogato wyposażony w standardzie. i30 jest dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback i kompaktowy kombi i30 Tourer, oraz pięciodrzwiowy i30 coupe. I30 ma również bardziej wyścigowy wygląd z wykończeniem N Line, ponieważ Hyundai stara się odciągnąć kupujących od alternatyw, takich jak popularna gama Ford Focus ST-Line oraz modele FR SEAT-a Leona. W ramach liftingu Hyundai usprawnił także gamę wyposażenia i30. Nie ma już słabo wyposażonego modelu S, więc SE Connect jest teraz w specyfikacji podstawowej. W rezultacie aluminiowe felgi, kamera cofania i ośmiocalowy ekran dotykowy są teraz standardem. N Line daje dodatkowo dwustrefową klimatyzację, sportowe fotele, cyfrowy zestaw wskaźników i większy ekran dotykowy, a Premium jest bardzo bogato wyposażony, z ogrzewaniem przednich foteli i kierownicy oraz bezprzewodową ładowarką. Wszystkie modele są standardowo wyposażone w sześciobiegową „inteligentną” manualną skrzynię biegów lub każdy z nich może być wyposażony w siedmiobiegową automatyczną przekładnię DCT z podwójnym sprzęgłem.