Peugeot 3008

Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Peugeot 3008

Peugeot 3008 to przedstawiciel uwielbianej w nowoczesnej motoryzacji klasy, czyli crossoverów, które są w zasadzie małymi miejskimi SUV-ami z wyglądu aspirującymi do terenówek. Właśnie tym jest ten model, który w 2009 roku był pierwszym tego typu w gamie francuskiego producenta z Sochaux. Był on na tyle udany, że doczekał się drugiej generacji.

Peugeot 3008 – geneza

Peugeot 3008 światło dziennie ujrzał w Genewie w 2009 roku. Pomimo tego, iż od początku był on crossoverem, to takie cechy, jak mocno przeszklone nadwozie i duża ilość schowków wskazywała na inspirację minivanami, które powoli traciły swą popularność. Nowy Peugeot zwrócił na siebie uwagę przede wszystkim innowacyjnym wnętrzem, które oferowało system ostrzegania o zbliżających się pojazdach, czy nawet przezroczysty wyświetlacz.

Prawdziwą innowacją był wprowadzony w 2011 roku napęd hybrydowy oznaczony jako HYbrid4 Technology. Działał on na bazie wysokoprężnej jednostki 2.0 HDi, która miała być wspomagana małym silnikiem elektrycznym napędzającym tylne koła. W 2013 roku zdecydowano się na odświeżenie crossovera poprzez przemodelowanie atrapy chłodnicy i reflektorów, dzięki czemu samochód zyskał bardziej nowoczesny i zgodny z duchem czasu wygląd.

Druga generacja była sporą rewolucją, gdyż 3008 w ofercie Peugeota znalazł się w miejscu swojej pierwszej generacji oraz modelu 4008. W tej wersji zdecydowano się na zerwanie z wszelkimi nawiązaniami do minivanów - przód stał się bardziej agresywny, a lew z logo Peugeota powrócił na atrapę chłodnicy.

Po raz kolejny zachwycano się wnętrzem, które było dość futurystyczne. Peugeot nadał mu nazwę i-Cockpit i cechowało się ono przełącznikami klimatyzacji na konsoli środkowej niczym z samolotu, ekranem dotykowym oraz spłaszczoną od góry oraz dołu kierownicą. Bazą modelu 3008 była platforma EMP2, wykorzystywana również w modelu 308.

Peugeot 3008 odniósł na tyle duży sukces, że stał się kolejnym samochodem producenta z Sochaux po modelach 504, 405, 307 i 308, który zasłużył na miano Europejskiego Samochodu Roku. Odznaczenie to zdobył w roku 2017.

Spore zmiany stylistyczne przyniósł lifting, który dostosował model 3008 do obecnego stylu marki. Charakteryzuje się on długimi reflektorami, czarnym grillem i futurystycznym designem.

Peugeot 3008 – dane techniczne i wymiary

Obecna generacja Peugeota 3008 może pochwalić się długością wynoszącą 4450 milimetrów, szerokością rzędu 1840 mm oraz wysokością sięgającą do 1620 milimetrów. Masa własna wynosi 1250 kg lub w wypadku hybrydy - 1465 kilogramów.

Peugeot 3008 wymiary

Poprzednia generacja była sporo cięższa, nieco wyższa i krótsza od obecnej. Negatywnie odznacza się przy tym mniejszym bagażnikiem, który miał pojemność 377 litrów w wersji Hybrid4 oraz 432 litry w przypadku standardowego modelu. Druga generacja posiada bagażnik mieszczący aż 591 litrów.

Peugeot 3008 – gama silnikowa i napęd

Z racji na platformę z której korzysta ten model, możliwy jest głównie napęd przedni. Wyjątkiem jest wersja Hybrid4, w której silnik elektryczny o mocy 37km zasilał tylną oś i wspomagał samochód. Samochody używane z pierwszej generacji przed liftingiem korzystały z benzynowych 1.6 oraz 1.6 THP, a także wysokoprężnych 1.6 HDI i 2.0 HDI. Po liftingu do akcji wkroczyła pierwsza 3-cylindrowa jednostka PureTech 1.2 o mocy 130 koni mechanicznych, a także pierwsze diesle z serii BlueHDi.

Aktualna generacja Peugeota 3008 oferowana jest z wcześniej wspomnianym silnikiem 1.2 PureTech oraz 1.6 PureTech, które generuje 180 KM. Do wyboru jest tylko jeden diesel i jest nim 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM. Szukając oszczędności można zdecydować się na hybrydę typu Plug-in. Silnik 1.6 Hybrid generuje aż 225 KM przy rozsądnym spalaniu, a wersja 1.6 Hybrid4 to nie tylko moc rzędu 300KM, lecz także napęd na 4 koła.

Peugeot 3008 - ceny samochodów używanych

W cenach egzemplarzy przedliftowych panują spore rozbieżności i mieszczą się one w zakresie 20-40 tysięcy złotych. Modele po odświeżeniu to już wydatek rzędu 40-50 tysięcy złotych. Za pierwsze pojazdy z drugiej generacji Peugeota 3008 można już zapłacić nawet od 60 do 100 złotych, a po liftingu ceny te rosną do grubo ponad 100 tysięcy.

Peuegeot 3008 – ceny nowych samochodów

Najtańszy Peugeot 3008 z salonu to wydatek wynoszący 120 tysięcy złotych. Za najlepiej wyposażoną benzynę lub diesla należy zapłacić już nawet o 50 tysięcy więcej. Naturalnie najdroższe są hybrydy. 225-konna wersja zaczyna się od 175 tysięcy, a kończy na ponad 200 tysiącach złotych. W przypadku modelu z silnikiem 300-konnym, kwota ta jest dolną granicą, a najlepiej wyposażony model będzie kosztował nawet 230 tysięcy złotych.