Land Rover Discovery - SUV klasy średniej
Land-Rover Discovery to SUV klasy średniej, w późniejszym etapie produkcji klasy wyższej produkowany nieprzerwanie od 1989 roku. Aktualnie, od 2016 roku produkowana jest V generacja modelu. I generacja produkowana była w od roku 1989 przez 9 kolejnych lat. Samochód ten był alternatywą dla Defendera i początkowo dostępny jedynie z nadwoziem trzydrzwiowym i stałym napędem na cztery koła. Discovery II pojawił się końcem roku 1998 i otrzymał nowe silniki, nadwozie, zawieszenie i ramę. Wyposażono go w elektronikę tj. system kontroli trakcji i pomocny przy pokonywaniu wzniesień. III generacja to zupełnie inna konstrukcja podwozia przez co możliwości jazdy w terenie zmalały. Producent skierował się bardziej ku ładniejszej stylizacji. Kolejna, czwarta już generacja ujrzała salony w roku 2009. Przeprojektowano przód i lampy oraz we wnętrzu konsolę centralną.
Land- Rover Discovery V produkowany jest od 5 lat, a do naszego kraju trafił w 2017 roku. Powstał na nowej platformie, przez co jest lżejszy o ponad 400 kg. Land Rover Discovery piątej generacji nie jest tani, ale jest jednym z najlepszych wszechstronnych samochodów rodzinnych, jakie można kupić. Ma największe możliwości i udaje mu się połączyć niezrównane zdolności terenowe i wytrzymałość poprzednich samochodów 4x4 marki ze znacznie lepszymi wrażeniami z jazdy po drogach i większą wydajnością. Land Rover Discovery jest niezwykle wygodny, a jeśli weźmiesz pod uwagę niektóre z inteligentnych nowych technologii na pokładzie jest on naprawdę bardzo ciekawą pozycją na rynku.
Klienci przyzwyczajeni do kwadratowego kształtu Discovery III i IV byli zaskoczeni, kiedy po raz pierwszy został zaprezentowany. Pozostało nienaruszone przestronne 7-osobowe wnętrze, które uczyniło te dwa wcześniejsze modele tak popularnymi. Modernizacja w 2020 roku odświeżyła wygląd zewnętrzny, usprawniła gamę silników i dodała nowy system informacyjno-rozrywkowy Land Rover Pivi Pro. Rzuca wyzwanie innym ekskluzywnym siedmioosobowym pojazdom 4x4, takim jak Volvo XC90 i Audi Q7.
Gama silników obejmuje 3-litrową jednostkę wysokoprężną z hybrydą, dostępną w dwóch wersjach: D250 o mocy 247 KM i D300 o mocy 296 KM. Gama silników benzynowych obejmuje 2,0-litrową, czterocylindrową wersję P300, rozwijającą 296 KM i 400 Nm momentu obrotowego oraz najwyższej klasy 3-litrową, rzędową sześciocylindrową wersję P360 o mocy 355 KM i momencie obrotowym 500 Nm.