Ford Fiesta

Nowy Ford Fiesta 2022

Ford swą pozycję budował przez lata. Bardzo pomógł w tym europejski oddział marki, który rozpromował Forda poprzez wiele modeli dostosowanych do specyficznych potrzeb klientów na Starym Kontynencie. Jednym z aut, które w tym pomogło był Ford Fiesta, czyli miejski hatchback. Jego aktualna generacja na rynku dostępna jest od 2016 roku i przyszła pora na odświeżenie jej poprzez facelifting.

Ford Fiesta – historia modelu

Ford Fiesta to jeden z najstarszych modeli w tej klasie. Powstał on w formie odpowiedzi na Volkswagena Polo i debiut miał miejsce w 1976 roku. Auto było 3-drzwiowym hatchbackiem z segmentu B, który dobrze się przyjął, gdyż zajął 3. pozycję w prestiżowym plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1977 przegrywając z Roverem 3500 i Audi 100 C2.

Ford Fiesta

Swój miejski model Ford odświeżył w 1983 roku. Wtedy zmieniono dość sporo pod względem wizualnym, gdyż samochód stał się mniej kanciasty, a za to bardziej krągły. Ta koncepcja była kontynuowana w 1989 roku przy premierze trzeciej generacji modelu.

Spore zmiany przyniosła czwarta generacja modelu. Jej debiut miał miejsce w 1995 roku i za jej sprawą auto zyskało jeszcze bardziej krągłe kształty. Zmianie nie uległy jednak na przykład tylne lampy. Kolejna spora zmiana to facelifting z 1999 roku, który wprowadził nurt stylistyczny New Edge.

Stylistykę New Edge w pełni wprowadzono jednak dopiero w 2002 roku wraz z wprowadzeniem piątej generacji miejskiego hatchbacka. Auto z tej generacji wygląda bardzo jak mniejszy Ford Focus, czyli kompaktowy model producenta z Ameryki Północnej.

Myśl stylistyczna Forda rozwinęła się w czasie i w 2008 roku szósta generacja modelu zaprezentowała już filozofię Kinetic Design. Fiesta szóstej generacji charakteryzuje się długimi reflektorami, które wchodzą na błotniki. Auto było częścią taktyki One Ford, która zakładała posiadanie w gamie modeli globalnych zamiast tworzenia oddzielnych gam modelowych na każdy duży rynek.

 

Zobacz także: Ford Fiesta - jaki silnik wybrać?
 

 

Ford Fiesta

Aktualna generacja to siódma odsłona hatchbacka. Co ciekawe wbrew trendom w momencie wprowadzenia Fiesty VII na rynek wciąż dostępna ona była jako 3-drzwiowy hatchback. Premiera miała miejsce w 2016 roku w Kolonii, gdzie mieści się centrum europejskie Forda. Auto to ma więc ponad 5 lat, a to oznacza jedno. Bez liftingu się nie obędzie.

Nowy Ford Fiesta 2022 – co zmienił lifting?

Największa zmiana, która zajdzie przy okazji faceliftingu miejskiego hatchbacka to przeniesienie znaczka Forda. Wcześniej znajdował się on na masce, a teraz zdobi centralną część grilla. Przemodelowano lekko również zderzak oraz przednie reflektory. We wnętrzu nie zmieniło się wiele. Ciekawa nowość to funkcja o nazwie Rear Occupant Alert. Informuje ona o tym, że przed podróżą były otwierane tylne drzwi, więc warto zajrzeć na tylną kanapę, gdyż mogą znajdować się tam niepożądane osoby czy przedmioty. Nowa generacja Fiesty to także nowe silniki. Pod maskę trafią bardzo dobrze znane warianty jednostki 1.0 EcoBoost. Mają one kolejno 100, 125 i 150 koni mechanicznych, Decydując się na te dwie mocniejsze można liczyć na układ Mild Hybrid.