Ford Ranger

Ford Ranger - jaki silnik wybrać?

Ford Ranger to typowy pick-up, który produkowany jest od 1983 roku. Jednak w Europie zadebiutował nieco później - przed 23 laty. Początkowo Ranger nie cieszył się popularnością oraz zainteresowaniem na naszym kontynencie. Zaczęło się to jednak stopniowo zmieniać, a już w 2015 roku stał się jednym z najlepiej sprzedających się pick-upów w Europie. Niemniej należy zaznaczyć, że mimo wszystko na starym kontynencie auta pokroju Rangera nie odgrywają takiej roli jak w Stanach Zjednoczonych.

Mimo wszystko producent zadbał by miłośnicy pick-upów w naszym rejonie mieli do wyboru wiele możliwości w zakresie wersji i rodzaju silników. W Europie pick-upy od dekady zaczynają pojawiać się na drogach coraz częściej, jednak nie w tak monstrualnych i silnych wersjach jak w Stanach Zjednoczonych – w końcu tego rodzaju auta charakteryzują się ogromnymi pojemnościami silników i potężną mocą. Warto zatem wiedzieć decydując się na model taki jak Ford Ranger jaki silnik wybrać, aby uzyskać odpowiednie osiągi do naszych wymagań.

 

Ford Ranger – dane techniczne silnika

Produkowane do 2013 roku najpopularniejsze wersje Forda Rangera mają pod maską pięciolitrowe silniki z ośmioma cylindrami o mocy 350 KM. Oczywiście charakteryzują się napędem na cztery koła, co dodatkowo wzmacnia ich osiągi. W standardowych wersjach najpowszechniej dostępne są wersje silników Diesla o mocy od 125 do 190 koni mechanicznych. Warto zaznaczyć, że pojemność skokowa silników mieści się w przedziale 2.2 do 2.3 litra.

Niemniej nowy Ford Ranger Raptor wypuszczony na rynek europejski wyróżnia się przede wszystkim kompletnym układem jazdy, natomiast moc silnika jest znacznie mniejsza, ponieważ to dwa litry znajdujące się w jednostce wysokoprężnej. Nie jest to jednak zwyczajny diesel, ponieważ dzięki zamontowanym dwóm sprężarkom posiada moc aż 213 KM. Silnikowi towarzyszy znany już z Mustanga F-150 dziesięciostopniowy automat. Ford Ranger Raptor to pick-up o niezwykłej sile i fantastycznej estetyce.

 

Ford Ranger – osiągi i spalanie

Europejska wersja Raptora jak łatwo się domyśleć nie dorównuje osiągami odpowiednikowi ze Stanów Zjednoczonych. Jednak z pewnością tego modelu nie można nazwać zawalidrogą, ponieważ przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje mu niecałe 11 sekund. Przy tej charakterystyce oraz gabarytach jest to wynik, który będzie zdecydowanie lepszy od większości średnich kompaktów i crossoverów.

Z pewnością Ford Ranger pokazuje, że pick-up także może wywoływać ogromne emocje i to w większości te pozytywne. Co prawda emisja spalin w tym przypadku jest znacznie wyższa od innych segmentów, ale komfort i atrakcyjność jazdy sprawia, że te kwestie schodzą na drugi plan.

Warto również zaznaczyć, że Ranger mimo zalet, nie jest idealnym modelem – często pojawiają się problemy z niezbyt trwałą skrzynią biegów czy występującą korozją. Jednak ten model Forda jest idealnie dostosowany do najcięższych zadań dzięki chociażby napędowi 4x4 czy wysoko zawieszonemu nadwoziu. 

 

Zobacz również: Ford Ranger - samochód osobowy typu pickup