Subaru Impreza - następca Leon
Model Subaru Impreza to japoński samochód kompaktowy, którego produkcja rozpoczęła się w 1992 roku. Pojazd charakteryzuje się miękkimi liniami nadwozia, ergonomicznie prostym wnętrzem, dostępne są wersje czterodrzwiowe lub pięciodrzwiowe. Subaru Impreza I zadebiutował w 1993 roku. Model ten oznaczony jest symbolem GC, w zależności od wersji nadwozia, sedan oznaczony jest symbolem GCA, a kombi GCB. GCF to dwudrzwiowy sedan, produkowany na rynek japoński i amerykański.
Z początku samochód oferowany był z silnikami wolnossącymi (wersje GL) o pojemności 1,6, 1,8 i 2,0 litra. Tradycyjnie dla marki Subaru wszystkie te silniki zostały zaprojektowane w konfiguracji push-pull (boxer). W większości modeli siła napędowa jest przenoszona na dwie osie za pośrednictwem centralnego mechanizmu różnicowego wyposażonego w sprzęgło wiskotyczne. W Europie Subaru Impreza pojawił się w 1994 roku jako Subaru Impreza GT. Jest to wersja japońskiego Subaru Imprezy WRX dostosowana do europejskich warunków i przepisów ubezpieczeniowych. Na przełomie 1994-1997 w wersji europejskiej klient dysponował 2-litrowym silnikiem o mocy 208 KM. W 1997 roku firma wprowadziła silnik o mocy 211 KM, który osiągał prędkość 100 km/h w zaledwie 6 sekund. Samochód ten od początku dostosowywał się do możliwości zespołu rajdowego, dlatego część modeli nie posiada klimatyzacji.
Subaru Impreza II zadebiutował w 2000 roku. Różnica między tym pojazdem a modelami pierwszej generacji polega głównie na stylistyce. Zaprojektowany od podstaw wewnątrz i na zewnątrz model nosi nazwę GDA (sedan) lub GDB (kombi). Początkowo Impreza WRX była wyposażona jedynie w silnik o mocy 218 KM, który został bezpośrednio przeniesiony z poprzedniego modelu. Dopiero w 2003 roku moc silnika została zwiększona z WRX do 225 KM. Subaru Impreza III zadebiutował na New York Auto Show 2007. Początkowo pojazd produkował jedynie wersję hatchback, która była następcą kombi. W 2010 roku samochód wypuścił wersję sedan. W 2011 roku została pokazana terenowa wersja modelu Impreza XV, która została wprowadzona na rynek jako crossover pod nazwą XV. W listopadzie 2013 roku pojawiła się wersja WRX. Subaru zdecydowało się sprzedać ten samochód jako osobny model, więc Impreza zniknęła z nazwy. Jednak Subaru WRX został zbudowany na bazie sedana Impreza.