Los, który spotka samochody spalinowe w Unii Europejskiej to temat niezwykle kontrowersyjny.
Wiadomości motoryzacyjne
W czasach mocnego skoncentrowania swoich wysiłków na rozwój pojazdów elektrycznych Toyota twardo stoi przy swojej koncepcji auta bezemisyjnego.
Nadchodząca rewolucja elektryczna w motoryzacji postawiła naprawdę wiele trudnych wyzwań przed producentami samochodów osobowych. Wśród nich należy wymienić m.in. konieczność zwiększenia dostępności akumulatorów litowo-jonowych, które są głównym źródłem zasilania. W tym celu Volkswagen planuje nowe inwestycje, które pozwolą na znaczące zwiększenie produkcji.
Samochody z Chin podobnie jak wiele innych konstrukcji nie należą raczej do produktów cieszących się wielką popularnością w Europie. Zaczęło się to jednak zmieniać w ostatnich latach i w 2023 roku można zaobserwować rosnącą sprzedaż u wielu chińskich producentów, którzy działają w Europie.
Od 27 października 2022 roku wiemy już, że od 2035 roku sprzedaż samochodów spalinowych ma zostać zakazana. Projekt tego aktu prawnego został przegłosowany już w lutym 2022 roku podczas głosowania plenarnego.
Elektryczna rewolucja jest coraz bliżej, gdyż już za niecałe 12 lat jedyne nowe pojazdy, które znajdziemy w salonach, mają być wyposażone w pełni elektryczne układy napędowe. Między innymi dlatego regularnie rośnie liczba elektrycznych aut na drogach.
Poprzedni rok był bardzo trudny dla producentów samochodów, jak i dla przedsiębiorców, którzy byli znacznie mniej chętni na ich kupowanie
Wielkimi krokami zbliżamy się do wprowadzenia kolejnej normy należącej do europejskiego standardu emisji spalin.
Luty 2023 roku przyniósł naprawdę spory wzrost rejestracji samochodów osobowych w naszym kraju i to pomimo tego, że jest to najkrótszy miesiąc w roku.
2024 rok, od którego Warszawa jest prawnie zobowiązana do wprowadzenia Strefy Czystego Transportu, zbliża się wielkimi krokami.