Jakie są najtańsze nowe samochody w Polsce w 2022 roku?
Samochody osobowe, w szczególności te nowe pochodzące od autoryzowanych dealerów są znacznie droższe niż w przeszłości. Wpływ na to miało naprawdę wiele czynników, które sprawiły, że zakup samochodu osobowego z salonu mając przygotowane 50 tysięcy złotych, jest już praktycznie niemożliwy. Jakie są najtańsze nowe samochody w Polsce w 2022 roku i co mają do zaoferowania?
Najtańsze nowe samochody w Polsce — miejsca 6-10
Pierwszą dziesiątkę najtańszych nowych aut w Polsce otwiera samochód z kategorii miejskiej, czyli Seat Ibiza. Ten hatchback, posiadający dość mocną pozycję ugruntowaną przez lata obecności w gamie modelowej hiszpańskiego producenta, wyceniany jest na dokładnie 66 200 złotych. Tuż przed nim na miejscu dziewiątym uplasowały się dwa samochody, czyli Suzuki Swift Hybrid po faceliftingu oraz Toyota Aygo X. Ich dokładna cena katalogowa wynosi bowiem zaledwie 62 900 złotych.
Na pozycję ósmą wracamy do grupy Volkswagena, gdyż jest ona zajmowana przez świetnie znany w naszym kraju samochód, jakim jest Skoda Fabia. Czeska marka życzy sobie za tego miejskiego hatchbacka co najmniej 62 000 złotych. O dokładnie 100 złotych tańsza jest wyceniana na 61 900 zł Kia Rio, czyli inne miejskie auto, lecz pochodzące od Kii, która należy do jednej z najtańszych marek na całym rynku motoryzacyjnym w Polsce i w Europie. Szóste miejsce należy z kolei do bardzo małego Fiata 500, którego cena katalogowa w najbardziej podstawowej wersji wynosi dokładnie 59 300 zł.
Najtańsze nowe samochody w Polsce — Volkswagen Up!
Pierwszą piątkę otwiera konkurent Fiata 500 pod względem obecności w tym samym segmencie, czyli Volkswagen Up!. Jest to niewielki hatchback należący do segmentu A, który skupia w sobie najmniejsze samochody dostępne na europejskim rynku. Up! chętnie wybierany jest jako samochód do miasta, lecz korzystają z niego również szkoły jazdy z racji na niewielkie rozmiary, które pozwalają na wygodne manewrowanie tym samochodem. Cena katalogowa Volkswagena Up! wynosi dokładnie 58 290 złotych.
Najtańsze nowe samochody w Polsce — Fiat Panda
Na miejsce czwarte wracamy do Włoch, skąd pochodzi inny samochód oferowany w segmencie A. Jest nim oczywiście bardzo kultowy i lubiany Fiat Panda, który od lat jest chętnie wybierany przez kierowców z racji na niewielkie rozmiary, dobrze zaprojektowane wnętrze, w którym znajdziemy sporo przestrzeni, jak na segment tego samochodu, a także przez oczywiście niskie koszty eksploatacji i koszt zakupu. Fiat Panda jest bowiem wyceniany na zaledwie 56 600 złotych.
Najtańsze nowe samochody w Polsce — Dacia Sandero
Podium otwiera najtańszy samochód z segmentu miejskiego na całym rynku, który to miano dzierży dumnie praktycznie od swojego debiutu rynkowego. Mowa tu o Dacii Sandero, która od lat jest jednym z najtańszych samochodów świata i przykładem tego, że samochód nie musi być wykończony w sposób wybitny i luksusowy, by się dobrze sprzedawać. Na najtańsze Sandero wedle katalogu producenta z Rumunii trzeba w 2022 roku wydać co najmniej 55 900 złotych.
Najtańsze nowe samochody w Polsce — Kia Picanto
Druga pozycja, podobnie jak zresztą lider rankingu najtańszych samochodów z salonu w Polsce to niewielki hatchback z segmentu A. Mowa tu o Kii Picanto, która posiada naprawdę wiele zalet oprócz niskiej ceny wynoszącej wedle katalogu zaledwie 52 400 złotych. Samochód ten ma prostą konstrukcję, jego rozmiary sprawiają, że można nim z dużą łatwością poruszać się po mieście, a do tego korzysta z nieskomplikowanych jednostek napędowych.
Najtańsze nowe samochody w Polsce — Hyundai i10
Hyundai i10 to samochód, który praktycznie wszystkie swoje cechy dzieli z Kią Picanto z racji na to, że te dwa hatchbacki to bliźniacze konstrukcje oferowane przez obie marki wchodzące w skład koncernu Hyundaia. To, co jednak wyróżnia Hyundaia i10, czyli najmniejsze auto tego producenta od Kii Picanto to cena. Różnica jest dość spora, gdyż za Hyundaia i10 należy zapłacić co najmniej 47 800 złotych, co oznacza, że jest on prawie 5 tysięcy złotych tańszy od bliźniaka oferowanego w salonach Kii.