expand_moreclose
expand_moreclose
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
km
expand_more
km
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
cm³
expand_more
cm³
expand_more
KM
expand_more
KM
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more

Kia Niro FAQ:


Jakie jest średnie spalanie Kia Niro?

Kia jest w trakcie przemiany i zamierza się skupić na nowoczesnych typach napędu, takich jak hybrydy i silniki elektryczne. Kia Niro, czyli kompaktowy crossover w gamie korzysta już tylko ze zelektryfikowanych jednostek napędowych wśród których znajdziemy pełną hybrydę, hybrydę typu plug-in i silnik w pełni elektryczny.

Podstawowa Kia Niro jest sprzedawana aktualnie z tak zwaną pełną hybrydą pod oznaczeniem HEV. Silnik ten korzysta z malutkiego akumulatora o pojemności 1,56 kWh. Połączenie silnika spalinowego z elektrycznym pozwoliło na obniżenie średniego spalania do 4.4-5.2 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Hybryda typu plug-in korzystająca z akumulatora 8,9 kWh ma średnie spalanie na poziomie 1.3 litra według testów WLTP.

Jednostka elektryczna w Kii Niro korzysta za to z akumulatora o pojemności 64 kWh, który pozwala na przejechanie do 455 kilometrów dzięki średniemu zużyciu energii na poziomie 15,9 kWh.

Jaki silnik wybrać Kia Niro?

Wybór nie jest zbyt duży. Nie ma tu żadnych diesli, czystych benzyn, czy też miękkich hybryd. Decyzja rozgrywa się pomiędzy pełną hybrydą, hybrydą typu plug-in oraz silnikiem elektrycznym. Pierwsza z tych jednostek, czyli pełna hybryda dysponuje mocą rzędu 141 koni mechanicznych oraz maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 265 niutonometrów. Pozwala to na przyspieszenie do setki w 11.5 sekundy. Napędzana jest przednia oś, a prędkość maksymalna wynosi 164 km/h.

Jednostka hybrydowa typu plug-in ma takie same osiągi jak zwykła hybryda. Różni ją jednak większa bateria, która pozwala na przejechanie do 60 kilometrów w trybie elektrycznym. Przyspieszenie także jest nieco lepsze, gdyż auto do setki rozpędza się w 10.8 sekundy.

Najmocniejsza jest naturalnie jednostka elektryczna, która generuje 204 konie mechaniczne i 395 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na rozpędzenie kompaktowego SUVa do 100 km/h w 7.8 sekundy, a deklarowany zasięg wynosi 455 km.

Jakie są opinie o Kia Niro?

Auto bardzo dobrze przyjęło się na polskim rynku i posiadacze, którzy posiadają zelektryfikowanego kompaktowego SUVa rodem z Korei Południowej średnio wystawiali mu noty znacznie przewyższające  konkurencję z segmentu. Praktycznie każdy z użytkowników zakupiłby Kię Niro ponownie, a wśród ocen nie ma zbytnio słabych punktów biorąc pod uwagę wielkość i cenę auta. Najlepiej oceniany jest stosunek jakości do ceny i łatwość utrzymania samochodu, czyli wielkość kosztów eksploatacji. Ponadto świetne oceny zbiera także oferowana przez Kię Niro przestrzeń dla pasażerów i ergonomia wnętrza.

Zastrzeżenia są zgłaszane głównie w kierunku niewielkiego bagażnika, lecz Kia Niro to naprawdę solidna propozycja na rynku samochodów hybrydowych, który do tej pory zdominowany był przez Toyotę. Wpływ na to ma przede wszystkim bardzo atrakcyjna cena samochodu, a także sposób działania jednostki hybrydowej i jej bardzo niskie spalanie paliwa.

Jakie są wymiary Kia Niro?

Auto ma podobne wymiary do bezpośredniej konkurencji, która nie jest zbyt wielka gdyż składa się głównie z dominującej segment kompaktowych, hybrydowych crossoverów Toyoty C-HR, a także Renault Arkana E-Tech i Subaru XV e-Boxera.

Wersja hybrydowa jest długa na 4355 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2700 milimetrów. Szerokość kompaktowego crossovera mierzy 1805 milimetrów bez wliczania lusterek, a wysokość sięga 1545 milimetrów. Prześwit to 160 milimetrów, a zwis przedni i tylny jest dość przeciętnej wielkości. Z przodu auto wystaje przed oś na 870 milimetrów, a zwis tylny wynosi 785 milimetrów. Masa własna Kii Niro wynosi 1415 lub 1519 kg.

Minimalnie różni się Kia e-Niro, która jest długa na 4375 milimetrów, czyli o 20 mm więcej. Wynika to z dłuższego o 15 mm zwisu przedniego, który wynosi 885 milimetrów oraz nieco dłuższego tylnego mierzącego 790 milimetrów, czyli 5 mm więcej. Masa własna elektryka to 1737 kg.

Jakie są ceny Kia Niro?

Kia Niro to obecnie jeden z najważniejszych modeli a gamie producenta z Korei Południowej. Ten ciekawy crossover sprzedaje się obecnie naprawdę dobrze i ma sobą do zaoferowania całkiem sporo. Jak jednak wygląda Kia Niro używane i nowe pod kątem ceny? Podstawowa wersja z bazowym wyposażeniem to koszt 122 900 złotych, jednak wybierając najwyższy dostępny pakiet Business Line będziemy musieli już zapłacić dokładnie 174 900 złotych.

Kia Niro to kompaktowy crossover produkowany od 2016 roku. Od 2022 roku mamy dostępną jego drugą generację. Ten model od razu tworzony był jako auto hybrydowe – wykorzystuje nawet to samo podwozie co Hyundai Ioniq. Niro ma łagodne, ale charakterystyczne dla nowej Kii linie – być może nie wyróżnia się w tłumie, ale dzięki temu przypadnie do gustu większości kierowcom szukającym crossovera. Kia Niro ma stonowane, ale dobrze wyposażone i wygodne wnętrze. Komfortowe jest również prowadzenie tego auta – Niro ma bardzo dobre właściwości jezdne. Jest crossoverem, a mimo to prowadzi się jak hatchback, świetnie trzymając się drogi nawet na dużych zakrętach. Bez względu, czy interesuje Cię nowa czy używana Kia Niro, na zakup tego hybrydowego crossovera możesz zdecydować się, przeglądając oferty sprzedaży na naszej stronie.