Położona w Dreźnie Gläserne Manufaktur, czyli tak zwana szklana fabryka to perła w koronie Volkswagena. Niemiecki koncern od lat szczycił się tym zakładem i był on jednym z najważniejszych w całej grupie. Volkswagen planuje ograniczenie jej działalności i nie wyklucza nawet całkowitego zamknięcia.
Wiadomości motoryzacyjne
Opuszczenie Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię kilka lat temu sprawiło, że pojawiły się pewne prawne problemy dotyczące handlu na linii UE — Wielka Brytania.
Od kilku lat sprzedaż samochodów elektrycznych rośnie bardzo dynamicznie. Z roku na rok liczby jasno pokazują, że większa liczba kierowców stawia na auta korzystające z energii elektrycznej jako paliwa.
Polski rynek nowych samochodów znacząco zmienił się na przestrzeni ostatnich 20 lat. Na przeanalizowanie tego, jak bardzo różnią się obecne ceny, czy też najpopularniejsze samochody zdecydowała się firma PKO Leasing.
W Europie przyzwyczailiśmy się do tradycyjnego modelu sprzedaży samochodów, w którym to zadanie jest kompletnie w rękach dealerów.
Europejski rynek motoryzacyjny od zawsze jest jednym z najważniejszych z racji na duże zmotoryzowanie tego kontynentu.
Czerwiec był kolejnym bardzo udanym miesiącem na zachodnich rynkach motoryzacyjnych
Udział samochodów elektrycznych na polskich drogach stale rośnie i z pewnością nie zmieni się to w kolejnych latach.
Polski parlament przygotował kolejną już w trakcie ostatnich lat zmianę w rejestracji samochodów osobowych.
Europejska motoryzacja w poprzednim roku jasno obrała kierunek na kompletną elektryfikację samochodów.
Rynki motoryzacyjne w zachodniej Europie znajdują się obecnie w bardzo dobrym miejscu. Dane jasno pokazują, że zaczynają one regularnie rosnąć.
Volkswagen kontynuuje spore zmiany w działaniu. Firma planuje znacząco poprawić swoją rentowność.
Przez ostanie lata jednym z największych problemów motoryzacyjnej branży była niewystarczająca produkcja samochodów. Sytuacja znacząco się jednak poprawiła, co widać między innymi w Wielkiej Brytanii.
Samochody osobowe Fiata nigdy nie były kojarzone z ogromnymi pojazdami, które budzą szacunek.
Import przez lata był jednym z głównych źródeł aut znajdujących się na polskim rynku wtórnym.
Rynek samochodów używanych ma za sobą naprawdę trudny okres. Pandemia koronawirusa, która wybuchła w 2020 roku wręcz sparaliżowała rynki wtórne w wielu europejskich państwach.
Do przejęcia europejskiego rynku przez elektryki pozostało 12 lat. Mało kto jednak wie, że na tym znacząco skorzysta Polska.
Wydawać by się mogło, że to Europa przoduje w transformacji elektrycznej, oczywiście w motoryzacyjnym kontekście.
Toyota na szczycie list sprzedaży w Polsce to widok, do którego wszyscy zdążyli się przyzwyczaić.
Chińska motoryzacja to dla wielu wciąż pewnego rodzaju egzotyka, która do tego kojarzy się raczej z kiepską jakością wykonania.